LOT poprawił wyniki o 44 mln zł

- PLL LOT poprawiły wynik na działalności podstawowej za 3 kwartały tego roku o 44 mln zł, w porównaniu z analogicznym okresem 2010 r. - poinformował w poniedziałek prezes Marcin Piróg. Spółka odnotowała jednak stratę w wysokości 52 mln zł.

- Przychody z naszej podstawowej działalności operacyjnej (usługi lotnicze) za okres dziewięciu miesięcy bieżącego roku wzrosły o 6 proc., zaś koszty o 4 proc. (w porównaniu do roku ubiegłego), mimo że koszty samego paliwa wzrosły w tym okresie aż o 27 proc. - powiedział dziennikarzom Piróg. Dodał, że tylko w związku z wyższą ceną paliwa lotniczego LOT wydał o 221 milionów złotych więcej niż w 2010 r.

- Wyniki finansowe z działalności podstawowej za 3 kwartały oznaczają zmniejszenie straty w skali roku z minus 96 mln zł w 2010 r. do minus 52 mln zł w tym roku. Jest to poprawa o 44 mln zł - powiedział Piróg.

Reklama

- W samym III kwartale 2011 r. odnotowała zysk z działalności podstawowej plus 67,6 mln zł, w porównaniu do plus 56,4 mln zł z takiego samego okresu w zeszłym roku - powiedział Piróg.

Od stycznia do września br. zysk netto spółki osiągnął plus 5,4 mln zł, a na jego wysokość wpływ miały wahania notowań kursów walut.

W ciągu trzech kwartałów br. przewozy krajowe wzrosły o 21 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., zwiększyła się również o 11 proc. dynamika na rejsach średniego zasięgu. Więcej pasażerów zostało przewiezionych w klasie biznes.

Wykorzystanie miejsc pasażerskich w samolotach LOT od początku roku do września wyniosło średnio około 75 proc., a w szczycie sezonu letniego, czyli w trzecim kwartale 2011 r. - 81 proc. - powiedział prezes.

Dodał, że poprawiła się również punktualność i regularność rejsów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Marcin Piróg | Piróg | PLL LOT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »