Migut Media chciał ŁDA

ŁDA Invest był jedną ze spółek, dzięki której Migut Media chciał przyspieszyć swoje wejście na giełdę - dowiedział się Parkiet. Notowania na GPW są jednym z priorytetów warszawskiego holdingu medialnego.

ŁDA Invest był jedną ze spółek, dzięki której Migut Media chciał przyspieszyć swoje wejście na giełdę - dowiedział się Parkiet. Notowania na GPW są jednym z priorytetów warszawskiego holdingu medialnego.

- Jednym z naszych głównych celów jest wejście na GPW. Trudno obecnie dokładnie przewidzieć, kiedy to się stanie. Na pewno będzie to 2001 r. - powiedział PARKIETOWI Wiesław Migut, prezes Migut Media. To, że holdingowi śpieszy się na GPW, potwierdzają rozmowy w sprawie fuzji, jakie prowadzi obecnie z trzema spółkami giełdowymi. Jak dowiedział się PARKIET, jedną z firm, z którymi Migut Media chciał się dogadać, była ŁDA Invest.

- To prawda, że byliśmy zainteresowani współpracą z ŁDA, jednak przedstawiciele tej firmy nie wyrazili chęci bliższych kontaktów - stwierdził Wiesław Migut.

Reklama

Obecnie warszawska spółka negocjuje z trzema graczami z rynku równoległego. - Warunki negocjacji sprawiają, że nie mogę zdradzić tożsamości tych firm. Chcę jednak zaznaczyć, że nie interesuje nas tak zwana typowa wydmuszka - zapowiedział Wiesław Migut. Trudno zgadywać, które spółki wybrał MM jako potencjalnych partnerów. Większość firm, które spełniałyby kryteria, pozyskały już partnerów (AS Motors - 7bulls.com, Ariel-ZigZag, Biurosystem-Invar czy Chemiskór -PPB). Z kolei takie podmioty, jak Apexim, CSS czy Yawal wydają się byt duże, a deklaracja prezesa w sprawie "wydmuszek" wyklucza Beton Stal czy Próchnik. Pozostają więc spółki działające w przemyśle lekkim, takie jak: Łukbut, Garbarnia czy Skotan.

Jeśli plany fuzji z firmą giełdową nie powiodą się, Migut Media przejdzie normalną procedurę dopuszczeniową. Prospekt emisyjny MM ma trafić wtedy do KPWiG do końca czerwca 2001 r. W publicznej ofercie spółka sprzedałaby wówczas 20-30% swoich akcji (nowa emisja). Środki w ten sposób pozyskane zostałyby przekazane m.in. na inwestycje w internet. W 2001 r. MM przeznaczy na ten cel 4 mln zł pochodzące ze środków własnych.

Migut Media jest wydawcą ośmiu tytułów prasowych, wśród których najbardziej znane to: "Motor", "Teleinfo", "Świat Telekomunikacji" i przejęty niedawno "Twój Pieniądz". W br., przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 50 mln zł, Migut Media planuje wypracować 11 mln zł zysku netto.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: GPW | chciał | wejście | Wiesław
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »