Miraculum spodziewa się dwucyfrowej dynamiki

Firma kosmetyczna Miraculum liczy na dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów w 2016 roku - poinformowała PAP prezes spółki Monika Nowakowska.

Firma kosmetyczna Miraculum liczy na dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów w 2016 roku - poinformowała PAP prezes spółki Monika Nowakowska.

Dodała, że spółka widzi duży potencjał w rynkach zagranicznych i chce zwiększać sprzedaż eksportową tak, by przekroczyła ona sprzedaż krajową w strukturze sprzedaży.

"W 2016 roku można spodziewać się dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów" - powiedziała PAP Nowakowska.

Spółka podała we wtorek, że jej plany na 2016 rok to przede wszystkim budowa trwałej rentowności. Miraculum planuje rozbudowę portfolio o nowe kategorie i umacnianie marek na rynku polskim oraz zagranicznym.

"Rok 2016 będzie rokiem kiedy każda nasza marka dostanie +nowe życie+ i będzie to znaczący przyrost. W perspektywie najbliższych dwóch lat - może wcześniej - chcemy powrócić przynajmniej do wolumenów sprzedaży z 2012 roku" - dodała.

Reklama

Miraculum wstępnie szacuje, że sprzedaż produktów w czwartym kwartale 2015 roku wyniosła ok. 7,6 mln zł, co oznacza - przy wyłączeniu jednorazowej transakcji sprzedaży marki Brutal, sprzedaży asortymentu marki Brutal oraz usług, surowców i opakowań - wzrost o 42 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2014. Spółka szacuje, że w całym 2015 roku jej sprzedaż wyniosła ponad 30 mln zł.

"Czwarty kwartał okazał się motorem wyników za cały 2015 rok. Jestem bardzo zadowolona z wyników. Po ciężkim 2015 roku, w końcu przychodzą pierwsze efekty działań handlowych" - powiedziała prezes.

W ocenie spółki wzrost sprzedaży wynika z poprawy dostępności asortymentowej, wdrożenia dużej liczby nowych produktów w kategorii make-up oraz powrotu do oferty zestawów świątecznych, szczególnie pod marką Pani Walewska.

Nowakowska widzi duży potencjał w rynkach zagranicznych i planuje zwiększać sprzedaż eksportową.

"W czwartym kwartale dużo zainwestowaliśmy w eksport. Chcemy zwiększać sprzedaż eksportową. Możliwe, że sprzedaż zagraniczna przekroczy sprzedaż krajową w strukturze sprzedaży w perspektywie kilku lat" - powiedziała Nowakowska.

Jak podała, obecny udział eksportu w przychodach spółki wynosi około 7 proc.

Spółka podtrzymuje plany dotyczące akwizycji.

"Nadal planujemy akwizycje. Są prowadzone rozmowy dotyczące zawarcia porozumienia o współpracy z kilkoma firmami. Są to bardzo wstępne rozmowy, których finał może nastąpić w perspektywie kilki lat" - powiedziała prezes.

"Na przejęcia nie jesteśmy jeszcze gotowi operacyjnie i handlowo" - dodała.

Przychody netto Miraculum w 2014 roku wyniosły 34,8 mln zł wobec 35,7 mln zł w roku poprzednim. Spółka odnotowała w latach 2013 i 2014 stratę netto na poziomie odpowiednio 4,1 mln zł i 429 tys. zł.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »