Movie Games zbliża się do debiutu giełdowego

Producent gier Movie Games planuje zadebiutować na rynku NewConnect w 2018 r. - poinformował PAP Biznes prezes Mateusz Wcześniak. Dodał, że spółka jest na finalnym etapie procesu przygotowań do debiutu.

 Producent gier Movie Games planuje zadebiutować na rynku NewConnect w 2018 r. - poinformował PAP Biznes prezes Mateusz Wcześniak. Dodał, że spółka jest na finalnym etapie procesu przygotowań do debiutu.

"Oferta publiczna ma na celu zdynamizowanie rozwoju spółki" - powiedział prezes.

W 2018 r. Movie Games wypuściła na rynek cztery gry, a premiera piątej - "Dywizjon 303: Bitwa o Anglię" - zapowiedziana jest na 31 sierpnia. Do końca roku firma planuje wydać jeszcze pięć tytułów. Spółka planuje również w 2019 r. wypuścić na rynek 10 gier. Zamierza także zwiększać rozmiary swoich produkcji. Movie Games została założona w 2016 roku. W kwietniu zgodę na debiut wyrazili akcjonariusze spółki.

Producent gier Movie Games chce w 2018 roku wydać dziesięć lub jedenaście tytułów, a jeszcze w pierwszej połowie roku zadebiutować na rynku NewConnect - poinformowali przedstawiciele firmy na konferencji.

Reklama

"W tym roku chcemy wydać dziesięć, a może nawet jedenaście tytułów, w tym +Plastic Rebellion+, +Orbital Racer+, pierwszoosobową strzelankę +Project Remedium+ oraz +303 Squadron: Battle of Britain+. Wczoraj ruszył natomiast Kickstarter (platforma crowdfundingowa- PAP) gry +The Beast Inside+" - powiedział na konferencji Aleksy Uchański, prezes Movie Games.

Na końcu pierwszego lub na początku drugiego kwartału 2018 r. premierę będzie miała gra "Lust for Darkness", do końca marca ma zostać wydana gra "Soulblight".

"Jeśli chodzi o grę +Orbital Racer+, to będzie ona dostępna na konsolę Nintendo Switch" - poinformował Mateusz Wcześniak, wiceprezes Movie Games.

"To jest bardzo atrakcyjna nisza, bo na tę konsolę nie ma wielu gier. Sektor Nintendo Switch ma ogromny potencjał, który zamierzamy wykorzystać" - dodał Aleksy Uchański, prezes Movie Games.

Movie Games poinformował, że ich strategia na 2018 rok polega na wydawaniu wielu tytułów w małych odstępach czasu i zbierania części funduszy na produkcję gier w internecie za pomocą crowdfundingu.

"Staramy się produkować dużo gier, nawet do jednej na miesiąc. Nie w każdej zakładamy kasowy sukces. Nie mówimy +wszystkie z tych gier sprzedadzą się w setkach tysięcy egzemplarzy+. Na zakładaniu realnych wolumenów sprzedażowych bazujemy nasz model biznesowy i w ten sposób chcemy uzyskać zaufanie instytucji finansowych. Co kwartał planujemy pokazywać wyniki finansowe i to niewynikające ze sprzedaży jednego dużego tytułu, ale wielu tytułów w danym okresie" - powiedział Mateusz Wcześniak.

Dodał też, że spółka ma obecnie środki na realizację bieżących projektów, a finansowanie z giełdy to jedynie sposób na przyspieszenie rozwoju.

W styczniu 2018 r. Movie Games podpisał umowę z Domem Maklerskim Navigator, który będzie odpowiadał za debiut producenta gier na rynku NewConnect.

Spółka Movie Games powstała w 2016 roku.

Właścicielem niecałych 35 proc. akcji spółki jest notowany na GPW producent i wydawca gier, PlayWay. Giełdowa spółka informowała 11 stycznia o sprzedaży 6,5 proc. akcji Movie Games. Papiery kupił prezes i założyciel Movie Games Aleksy Uchański (5,5 proc. akcji) oraz członek rady nadzorczej spółki Jakub Trzebiński (1 proc. proc.). 12 stycznia do grona akcjonariuszy Movie Games dołączył kolejny prywatny inwestor, a wycena spółki wynikająca z ceny po jakiej kupował on akcje wynosi obecnie 100 mln zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »