Multimedia kupiła Margo-Sat

Multimedia Polska, które rozpoczęły działalność w Warszawie kupując operatora Margo-Sat i rurociąg, planują w pierwszym etapie objąć zasięgiem ok. 10 proc. wszystkich warszawskich mieszkań. Łączna wartość inwestycji w tym etapie szacowana jest na 70-100 mln zł - podały Multimedia w komunikacie.

Multimedia Polska, które rozpoczęły  działalność w Warszawie kupując operatora Margo-Sat i rurociąg,  planują w pierwszym etapie objąć zasięgiem ok. 10 proc. wszystkich  warszawskich mieszkań. Łączna wartość inwestycji w tym etapie  szacowana jest na 70-100 mln zł - podały Multimedia w komunikacie.

Spółka podała, że rozpoczęła działalność na rynku warszawskim - przejęła operatora telewizji kablowej Margo-Sat oraz kupiła 15 km rurociągu umożliwiającego połączenie Warszawy z własną ogólnopolską siecią szkieletową.

"Naszym zdaniem Margo-Sat to bardzo dobra inwestycja. Sieci przejętej spółki nie wymagają wysokich nakładów kapitałowych ponieważ są nowoczesne. Stosunkowo łatwo zintegrujemy te sieci z naszym szkieletem i niebawem zaoferujemy abonentom Margo-Sat telefonię VoIP, a także telewizję cyfrową i video na żądanie" - powiedział cytowany w komunikacie Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

Reklama

"Rozmawiamy też z kolejnymi warszawskimi sieciami/operatorami, które mogą zostać przejęte przez naszą firmą" - dodał.

Multimedia Polska kupiły operatora telewizji kablowej i internetu, spółkę Margo-Sat, która koncentruje swoją działalność na warszawskiej Białołęce. W zasięgu przejętych przez Multimedia sieci znajduje się około 2,4 tys. gospodarstw domowych. Klienci Margo-Sat korzystali łącznie z niemal 1 tys. usług (telewizja kablowa i internet). Firma do części z nich dostarczała usługę pakietową łączącą telewizję i szerokopasmowy dostęp do internetu.

"Zamierzamy współpracować z Margo-Sat w zakresie budowy kolejnych sieci w wielu nowopowstających osiedlach" - powiedział Rogowski.

Spółka nie podała wartości transakcji, a napisała jedynie, że nie odbiega ona znacząco od podobnych zrealizowanych przez Multimedia Polska.

Spółka podkreśla, że przejęcie Margo-Sat to tylko jedno z działań, które spółka podjęła w celu zaoferowania swoich usług w Warszawie.

Jest to element większego projektu, który zakłada w pierwszym etapie objęcie zasięgiem sieci Multimedia Polska około 10 proc. wszystkich warszawskich mieszkań. Oznacza, to że w ich zasięgu znajdzie się około 100 tys. gospodarstw domowych. Aby zrealizować ten cel Multimedia Polska planuje zainwestować 70-100 mln zł.

Ostateczna kwota będzie zależna od tego, w których regionach Spółka skoncentruje swoją działalność i ile własnych światłowodów i kanalizacji kablowej będzie musiała wybudować na potrzeby tej inwestycji.

Pierwszym krokiem do budowy własnej infrastruktury w Warszawie jest zakup 15 km kanalizacji telekomunikacyjnej (rurociągu kablowego). Za jego pośrednictwem, spółka połączy Warszawę z własną ogólnopolską siecią szkieletową. Inwestycja ta pozwoli na integrowanie infrastruktury Multimedia Polska z sieciami przejmowanych warszawskich operatorów, a także sieciami, które spółka planuje zbudować w stolicy od podstaw.

"Rozmawiamy ze spółdzielniami mieszkaniowymi, a także warszawskimi deweloperami. Sądzę, że już niedługo pozytywnie zakończymy część negocjacji i poinformujemy o efektach" - powiedział Rogowski.

Multimedia Polska jest też już obecna w podwarszawskim Pruszkowie. Spółka współpracuje z deweloperami na terenie Pruszkowa i rozpoczęła sprzedaż usług na pierwszym obszarze 150 nowo wybudowanych lokali Osiedla Parzniew.

Spółka połączyła sieć w Pruszkowie z własną ogólnopolską siecią szkieletową i projektuje budowę sieci dostępowej na terenie całego miasta.

"Nasza strategia zakłada inwestycje w całej aglomeracji warszawskiej" - powiedział Rogowski.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: multimedia | Multimedia Polska | sat | Warszawa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »