Na podbój Europy

Black Point S.A., wiodący polski producent alternatywnych materiałów do druku, przygotowuje się do zagranicznej ekspansji. Grupa Black Point zakończyła ostatni rok najlepszym w swojej historii wynikiem i nie spoczywa na laurach. Zamierza zwiększyć sprzedaż i zaistnieć na kolejnych rynkach eksportowych.

Black Point S.A., wiodący polski producent alternatywnych materiałów do druku, przygotowuje się do zagranicznej ekspansji. Grupa Black Point zakończyła ostatni rok najlepszym w swojej historii wynikiem i nie spoczywa na laurach. Zamierza zwiększyć sprzedaż i zaistnieć na kolejnych rynkach eksportowych.

Spółka Black Point S.A. planuje wejście na nowe rynki eksportowe Europy Środkowo-Wschodniej. W grę wchodzą Ukraina i Pribaltica, czyli Litwa, Łotwa i Estonia. W obszarze zainteresowań firmy są również Bułgaria i Rumunia. - Ekspansja na Wschód to konsekwencja przyjętej przez nas strategii obecności w Europie - mówi Piotr Kolbusz, prezes Black Point. - Swoją pozycję w Polsce zbudowaliśmy oferując użytkownikom markowe produkty, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie. Nasza oferta doskonale wpisuje się też w potrzeby klientów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Nasi sąsiedzi w równym, a niekiedy nawet większym stopniu zostali doświadczeni kryzysem. Poszukują więc rozwiązań, które w mniejszym stopniu nadwyrężą ich portfele - dodaje.

Reklama

W Polsce Grupa Black Point do tego stopnia wykorzystała sytuację makroekonomiczną, że w ciągu roku niemal podwoił zyski. Rok 2009 zakończyła z obrotem na poziomie 68,8 mln złotych i blisko sześciomilionowym zyskiem. Zagraniczna ekspansja ma ten wynik jeszcze powiększyć. - Jestem przekonany, że inwestycja w rynki eksportowe okaże się dla nas opłacalna - mówi Piotr Kolbusz. - W Czechach, na Węgrzech i na Słowacji nie ma dominujących marek. Biorąc pod uwagę, że wartość polskiego rynku alternatywnych materiałów do druku wynosi prawie 240 mln złotych, liczymy, że rynki eksportowe przyniosą nam w ciągu roku kilka milionów obrotu - dodaje.

Jednocześnie firma cały czas koncentruje się na umacnianiu kanałów dystrybucji w krajach, w których już jest obecna ze swoją ofertą produktową. W Czechach i na Słowacji tusze, tonery i papier fotograficzny można znaleźć m.in. w sklepach Electro World oraz wybranych marketach. Na Węgrzech, podobnie jak w Czechach i na Słowacji produkty marki Black Point dystrybuowane są również przez niezależnych partnerów handlowych i biuroserwisy.

Informacje o firmie

Black Point S.A. jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży i niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim.

Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: podbój | Black Point S.A. | Black | europ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »