NFI Empik chce otworzyć 85 nowych lokalizacji

- NFI Empik Media & Fashion zamierza w 2010 roku otworzyć 85 nowych lokalizacji, w tym 57 w Polsce i 19 w Rosji - poinformowała spółka w komentarzu do wyników kwartalnych.

- NFI Empik Media & Fashion zamierza w 2010 roku otworzyć 85 nowych lokalizacji, w tym 57 w Polsce i 19 w Rosji - poinformowała spółka w komentarzu do wyników kwartalnych.

Grupa planuje, że w 2010 roku w Polsce otwartych zostanie 20 nowych Empików, 14 punktów Empik Cafe, 6 szkół językowych, 3 Smyki i 14 punktów z markami franszyzowymi/licencjonowanymi. W Rosji powstanie 5 szkół językowych, 6 Smyków i 8 lokalizacji z markami franszyzowymi/licencjonowanymi. Na Ukrainie ma w tym roku powstać 5 szkół językowych, w Niemczech dwa Spiele Max, a w Turcji dwa Smyki. "Większość nowych projektów, które mają być realizowane w 2010 r., jest już uzgodniona co do lokalizacji i warunków realizacji. W Polsce będą to głównie otwarcia salonów partnerskich Empiku w mniejszych miastach, szkół językowych oraz kolejne sklepy marek odzieżowych ze średniej półki cenowej (mainstream): New Look, Peacocks czy River Island.

Reklama

W Rosji planowane są otwarcia Smyka, szkół językowych oraz sklepów River Island i Peacocks" - podała spółka. Spółka zaznacza, że jeżeli zarówno czynniki zewnętrzne jak i wewnętrzne będą sprzyjające, Grupa nie wyklucza poszerzenia planów o kilkanaście dodatkowych lokalizacji. "W 2010 r. Grupa ma zamiar konsekwentnie realizować strategię rozwoju w Polsce i za granicą - głównie w Rosji. Na Ukrainie, która według prognoz w 2010 r. zanotuje ujemną lub płaską dynamikę PKB, EMF stawia na poprawę funkcjonowania istniejącej sieci sklepów oraz wzmocnienie struktur organizacyjnych.

Grupa nie wyklucza jednak przyszłej intensyfikacji działań ekspansyjnych na Ukrainie, z uwagi na potencjał rynku obejmującego ok. 50 mln klientów oraz nadal słabo rozwinięty rynek nieruchomości komercyjnych" - napisano w komentarzu do wyników Empiku. W czwartym kwartale 2009 roku Grupa NFI Empik Media & Fashion powiększyła swoją sieć punktów detalicznych i usługowych o 33 nowe obiekty o łącznej powierzchni netto 15324 m2. Najwięcej nowych punktów powstało w Polsce (Empik, Smyk oraz debiutujące na polskim rynku sklepy New Look i Peacocks) oraz w Rosji (głównie, cieszące się dużą popularnością, sklepy Peacocks). Praktycznie wszystkie otwarcia na Wschodzie miały miejsce w dwóch największych miastach: Moskwie i Kijowie. W czwartym kwartale 2009 r. nadal prowadzony był proces zamknięć i restrukturyzacji sklepów negatywnie wpływających na wyniki Grupy, zwłaszcza w części modowej.

Od 30 września do 31 grudnia 2009 r. zamknięto jeszcze 12 sklepów. W całym 2009 roku sieć sprzedaży Grupy powiększyła się o 72 lokalizacje o łącznej powierzchni netto 30354 m2. W ramach procesu restrukturyzacji i zamknięć nierentownych sklepów od stycznia do grudnia 2009 roku. Grupa zamknęła w sumie 52 lokalizacje, z czego 23 w Polsce, a 29 za granicą (głównie w Rosji i na Ukrainie). Proces zamknięć nie oznacza zakończenia ekspansji, czy wycofywania się Grupy z rynku wschodniego, a jedynie koncentrację na rozwoju najbardziej rentownych marek. Na dzień 31 grudnia 2009 roku Grupa zarządzała siecią 662 punktów o łącznej powierzchni netto 276 988 m2.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | Empik | fashion | Rosji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »