NG2 planuje wzrost powierzchni handlowej

Firma obuwnicza NG2 planuje, że w 2012 roku jej wzrost powierzchni handlowej w Polsce wyniesie co najmniej 10 proc. - poinformowała spółka w komentarzu przed czwartkową konferencją prasową.

Firma obuwnicza NG2 planuje, że w 2012 roku jej wzrost powierzchni handlowej w Polsce wyniesie co najmniej 10 proc. - poinformowała spółka w komentarzu przed czwartkową konferencją prasową.

"W 2012 roku wzrost powierzchni handlowej w Polsce szacujemy na co najmniej 10 proc. Do końca 2012 zaplanowano otwarcie 20 sklepów franczyzowych w Rosji" - poinformowała spółka. Wiceprezes NG2 Piotr Nowjalis poinformował na konferencji prasowej, że ewentualne tempo ekspansji na rynku rosyjskim zostanie zweryfikowane po ukazaniu się wyników sprzedaży produktów NG2 w Rosji na przełomie 2011/2012 roku. "Naszym głównym celem w Rosji jest rozwinięcie sieci sprzedaży w Moskwie. Do końca 2011 roku planujemy otworzyć w Rosji jeszcze 3 sklepy, a w 2012 kolejne 17. Będą to placówki o powierzchni co najmniej 400 m2" - powiedział. W 2011 roku sieć sprzedaży detalicznej NG2 ma powiększyć się o 8,6 proc. Oczekiwana wielkość powierzchni handlowej na koniec 2011 roku to 154.427 m2 dla sklepów własnych w Polsce i Czechach. Wiceprezes Nowjalis powiedział, że spółka planuje dalej rozwijać sieć sklepów CCC. "Rynek sprzedaży w Polsce w ostatnich latach uległ znacznym przeobrażeniom. Rośnie liczba centrów handlowych, również w mniejszych miastach.

Reklama

Dlatego staramy się dalej rozwijać sieć CCC. Naturalnie oznacza to ograniczenie rozwoju przewidzianej do mniejszych miast sieci sklepów BOTI" - powiedział. "Jeśli zaś chodzi o sieć Quazi, to nie będzie już dalszych zamknięć. Dotychczas zamknięte placówki były zlokalizowane w słabych miejscach. Markę Quazi pragniemy również rozwijać i sprzedawać w ramach sieci CCC" - dodał. Zdaniem wiceprezesa NG2, z czasem w wynikach spółki będzie rósł udział sieci CCC oraz CCC Czechy. Na koniec trzeciego kwartału sieć NG2 liczyła 705 placówek, z czego 283 salony firmowe CCC w Polsce, 39 butików Quazi, 220 sklepów własnych BOTI, 49 salonów CCC w Czechach i 114 sklepów w sieci franczyzowej. Powierzchnia sprzedaży we własnych placówkach zlokalizowanych na terenie kraju wzrosła na koniec września do 130,8 tys. m2 (123,3 tys. m2 na 30.09.2010), tj. o 6,08 proc.

Grupa NG2 liczy, że jej zysk netto w 2012 roku wzrośnie o 25 proc. rdr, a przychody o 15-20 proc. - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej wiceprezes NG2 Piotr Nowjalis. W tym roku zysk netto firmy będzie wyższy w porównaniu z poprzednim rokiem o około 20 proc., ale nie przekroczy on 150 mln zł.

"Na 2012 rok spodziewamy się wzrostu zysku netto na poziomie 25 proc. rdr, a wzrostu przychodów na poziomie 15-20 proc." - powiedział wiceprezes Nowjalis.

"Wynika to z niższych kosztów sprzedaży na metr kwadratowy powierzchni, lepszej logistyki i wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych" - dodał.

Zarząd spółki zakłada, że zysk netto firmy na koniec 2011 roku będzie wyższy w porównaniu z poprzednim rokiem o około 20 proc., ale nie przekroczy on 150 mln zł.

"Czwarty kwartał 2011 roku będzie najlepszy w historii spółki, sugerują to wyniki sprzedaży w październiku i listopadzie. Na koniec 2011 roku spodziewamy się o około 20 proc. wyższego zysku netto w stosunku do 2010 roku. Wyniesie on jednak mniej niż 150 mln zł" - powiedział Nowjalis.

"Przychody ze sprzedaży na koniec roku powinny wynieść 1,1 mld zł" - dodał.

Wiceprezes poinformował, że wzrost sprzedaży porównywalnej w sklepach CCC wynieść może w tym roku 3-5 proc.

"Na początku roku prognozowaliśmy wzrost sprzedaży LFL w CCC na poziomie 8-15 proc., obecnie to niestety wynosi minus 1 proc. A na koniec roku spodziewamy się w przedziale 3-5 proc." - powiedział Nowjalis.

Wiceprezes NG2 poinformował, że plany dotyczące dywidendy nie zmieniają się. Zarząd będzie rekomendował dywidendę za 2011 rok wyższą niż 1,5 zł na akcję.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Nieplanowane | wzrosty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »