Nowe centrum logistyczne Grodno S.A.

Spółka Grodno S.A. (NewConnect: GRN) uruchomiła działalność nowego centrum dystrybucji w Małopolu. Inwestycja, w której skład wchodzi magazyn o powierzchni 3 tys. m kw., ma przynieść oszczędności dotychczasowych kosztów logistycznych na poziomie 15 - 20 proc.

Spółka Grodno S.A. (NewConnect: GRN) uruchomiła działalność nowego centrum dystrybucji w Małopolu. Inwestycja, w której skład wchodzi magazyn o powierzchni 3 tys. m kw., ma przynieść oszczędności dotychczasowych kosztów logistycznych na poziomie 15 - 20 proc.

Celem najważniejszej w tym roku inwestycji Grodno S.A., jednego z największych polskich dystrybutorów sprzętu elektrotechnicznego, jest stworzenie nowych możliwości do rozwoju sieci sprzedaży.

Firma poprzez usprawnianie zakupów chce zwiększać swoją efektywność. Nowe centrum dystrybucji ma służyć znacznemu ulepszeniu sprawności logistycznej oraz rotacji magazynu, a także poprawić cykl operacyjny. Działania te mają przyczynić się do wzrostu sprzedaży kabli.

Sprawdź bieżące notowania spółki Grodno na stronach INTERIA.PL

Reklama

- Dzięki tej inwestycji spodziewamy się znacznych oszczędności kosztów logistycznych, na poziomie około 15 - 20 proc. kosztów ponoszonych dotychczas. Nowe centrum, będące głównym elementem prowadzonej przez nas optymalizacji procesów biznesowych, pozwala na scentralizowanie funkcji logistycznych. Dotychczas realizowaliśmy je za pomocą trzech magazynów. Zakładając utrzymanie dynamiki wzrostu sprzedaży oraz konsekwencji poszerzania asortymentu produktowego oceniamy, że oddany do użytku obiekt w pełni zabezpieczy nasze potrzeby na najbliższe lata. Jednocześnie posiadana działka pozwala nam na dalszy rozwój i wielokrotne powiększenie posiadanej powierzchni magazynowej w razie rosnących potrzeb spółki - zapewnia Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno S.A.

Nowe centrum logistyczne zlokalizowane jest w miejscowości Małopole, 20 km od Warszawy, bezpośrednio przy trasie S8. Na działce o powierzchni 3,5 ha znajduje się magazyn wysokiego składu o powierzchni 30 tys. m sześc., 3 tys. m kw. placu kablowego oraz budynek administracyjno-biurowy o powierzchni 900 m kw. Centrum Dystrybucji Małopole zatrudnia obecnie 35 osób.

Spółka realizuje również inwestycję związaną z wdrożeniem zaawansowanego systemu WMS do zarządzania magazynem. Głównym celem tej inwestycji jest częściowa automatyzacja procesów logistycznych. System WMS pozwala na administrowanie trasami i wysyłką towarów.

Dzięki bezpośredniej wysyłce z magazynu centralnego (cross-docking), przyczynia się do skrócenia łańcucha dostaw. System zarządzania magazynem pozwala także na zwiększenie wydajności pracy. Poprzez analizę pracy magazynierów eliminuje tzw. "pracę anonimową". Wszystkie te czynniki wpływają pozytywnie na zmianę jakości obsługi klientów. Planowana data uruchomienia systemu to początek 2012 roku.

- - - - -

Grodno S.A. To jeden z najdłużej działających na polskim rynku dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Początki firmy sięgają 1990 roku, kiedy to otworzono pierwszy rodzinny sklep elektryczny w Warszawie. Obecnie podstawowa działalności spółki skupia się na hurtowym handlu poprzez sieć 31 hurtowni zlokalizowanych na terenie całego kraju. Grodno S.A. od wielu lat jest liderem w województwie mazowieckim. Dzięki dokonanym akwizycjom punktów sprzedażowych spółka rozpoczęła proces konsolidacji rozdrobnionego rynku i stała się jedną z czołowych firm w branży elektrotechnicznej w Polsce. Spółka posiada szeroką i zdywersyfikowaną grupę odbiorców z sektorów energetyki, budownictwa, infrastruktury i przemysłu. Oprócz bogatej oferty towarów - ponad 100 000 produktów - spółka świadczy dodatkowe usługi, w tym między innymi doradztwo techniczne, audyty systemów oświetlenia oraz instalacji elektrycznych, konserwację czy obsługę gwarancyjną. Plany spółki na najbliższą przyszłość to:
  • osiąganie zysku gwarantującego dalszy rozwój firmy,
  • inwestycje i modernizacje,
  • uruchomienie nowych punktów sprzedaży,
  • intensywne szkolenia pracowników,
  • realizacja strategii marketingowej oraz intensywna reklama,
  • budowa długotrwałych relacji z partnerami.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: centrum logistyczne | NewConnect | Nowe centrum | Grodno S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »