Orbis widzi oznaki stabilizacji

- Grupa Orbis, której strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2010 roku zmniejszyła się do 3,04 mln zł wobec 11,47 mln zł straty przed rokiem, widzi oznaki stabilizacji na rynku hotelarskim w Polsce.

- Grupa Orbis, której strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2010 roku zmniejszyła się do 3,04 mln zł wobec 11,47 mln zł straty przed rokiem, widzi oznaki stabilizacji na rynku hotelarskim w Polsce.

"Na rynku hotelarskim w Polsce dostrzegalne są sygnały stabilizacji, choć sytuacja w poszczególnych regionach kraju jest zróżnicowana. Mające w perspektywie koniec roku prognozy dla rynku warszawskiego, potwierdzone bieżącym poziomem rezerwacji, są zachęcające. Niemniej jednak, nie ma pewności co do tempa i trwałości poprawy popytu na rynkach takich jak Trójmiato, Kraków, Szczecin lub Wrocław" - powiedział cytowany w raporcie półrocznym Laurent Picheral, prezes Orbisu.

Strata netto grupy Orbis przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2010 roku zmniejszyła się do 3,04 mln zł wobec 11,47 mln zł straty w I półroczu 2009. Zysk operacyjny grupy w I półroczu wyniósł 14,2 mln zł wobec 14,85 mln zł zysku EBIT w analogicznym okresie 2009 roku. Przychody były na poziomie 396,2 mln zł w porównaniu z 416,87 mln zł w I półroczu 2009 roku.

Reklama

Grupa Orbis wydała w I półroczu tego roku na inwestycje 37,5 mln zł, o 52 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku.

Przychody grupy hotelowej Orbis spadły o 4 proc. do 328,3 mln zł, spółka zanotowała zysk netto w wysokości 2,2 mln zł wobec 11,6 mln zł straty w analogicznym okresie 2009 roku.

"W pierwszym półroczu 2010 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2009, Grupa Hotelowa odnotowała wzrost frekwencji oraz liczby sprzedanych pokojonocy. Na uzyskanie dobrych, jak na czas spowolnienia gospodarczego, wskaźników wpłynęły m.in. prowadzone w tym okresie akcje promocyjne w hotelach Grupy. Atrakcyjne oferty przyczyniły się jednak do spadku średniej ceny za pokój oraz uzyskania niższego przychodu na jeden dostępny pokój w pierwszym półroczu 2010 roku" - napisano w raporcie.

"Na koniec pierwszego półrocza 2010 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2009, Grupa Hotelowa odnotowała niewielki spadek liczby pokoi. Jest to wypadkowa oddania do eksploatacji jednego hotelu marki Etap (w trzecim kwartale 2009), przy jednoczesnym zakończeniu działalności hotelu Grand w Łodzi oraz sprzedaży hotelu Beskid w Nowym Sączu i Novotel w Olsztynie (w czwartym kwartale 2009). W strukturze gości hotelowych nie wystąpiły zdecydowane zmiany w prezentowanych okresach" - dodano.

Poniżej przedstawiamy wskaźniki operacyjne grupy hotelowej Orbis w I półroczu 2010.

 I poł. '10 I poł. '09   zmiana rdr w proc.
frekwencja         46,40 proc.    44,50 proc.           1,90 pp
średnia cena za pokój
(ARR)                217,8 zł      236,6 zł           -7,95 proc.
przychód na dostępny pokój
(RevPAR)             101,2 zł       105,3 zł          -3,89 proc.
liczba sprzedanych
pokojonocy            928.459        901.003           3,05 proc.
liczba pokoi           11.002         11.260          -2,29 proc.
klienci krajowi       55 proc.       51 proc.            4,00 pp
cudzoziemcy           45 proc.       49 proc.           -4,00 pp
klienci biznesowi     64 proc.       66 proc.           -2,00 pp
klienci turystyczni   36 proc.       34 proc.            2,00 pp

Przychody Orbis Transport spadły o 8,7 proc. do 74 mln zł, a strata netto wyniosła prawie 3,5 mln zł wobec 0,1 mln zł zysku przed rokiem. Spółka odnotowała spadek wskaźników branżowych w działalności przewozów autokarowych oraz wynajmu długoterminowego.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Widziałam | pokój | widzenie | Netto | Widzę | orbis
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »