Outdoorzy SA z najlepszym kwartałem w historii

Outdoorzy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, miała ponad 182 tys. zł zysku netto w IV kw. roku obrotowego 2017/2018, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 3008 tys. zł. Był to zarazem najlepszy kwartał w całej historii emitenta.

Outdoorzy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, miała ponad 182 tys. zł zysku netto w IV kw. roku obrotowego 2017/2018, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 3008 tys. zł. Był to zarazem najlepszy kwartał w całej historii emitenta.

Spółka wypracowała w IV kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 182 tys. zł zysk netto przy przychodach netto ze sprzedaży na poziomie 3008 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie ub. roku zysk netto sięgnął blisko 127 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 2443 tys. zł. W całym roku obrotowym 2017/2018 zysk netto Outdoorzy SA wyniósł 174 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości 7222 tys. zł.

Rok wcześniej zysk netto emitenta ukształtował się na poziomie 137 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 7344 tys. zł. Miniony kwartał był historycznie rekordowy dla spółki pod względem osiągniętych przychodów, które pierwszy raz przekroczyły wartość 3 mln zł. Wzrost sprzedaży ogółem oraz zwiększenie marżowości w handlu hurtowym pozwoliły emitentowi zanotować wyraźną poprawę rentowności netto. Zarząd Outdoorzy SA ocenia osiągnięte wyniki finansowe jako duży sukces spółki i chce utrzymać tendencję wzrostową w kolejnych latach.

Reklama

- Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego wyniku w IV kw. roku obrotowego 2017/2018. Tak duży obrót nie jest przypadkiem, a efektem dobrze zaplanowanej strategii przewidzianej na cały rok obrotowy. W trakcie roku poświęciliśmy sporo czasu na przygotowaniu się do czwartego kwartału, który w branży handlowej daje największą szansę na zysk - wyjaśnia Paweł Miśkiewicz, członek zarządu spółki Outdoorzy SA.

Emitent nadal realizuje przyjęty plan wzrostu sprzedaży detalicznej i w minionym kwartale rozszerzył ofertę sklepu internetowego o kolejne marki m.in. Pepis (sprzęt przeciwlawinowy), Ecovessel (naczynia kempingowe) oraz Columbia (odzież turystyczna). Spółka bardzo mocno przygotowywała się do rozpoczęcia ważnego sezonu sprzedażowego, jakim jest okres świąteczno-zimowy. Outdoorzy SA pracowali również nad procesem składania zamówień sezonowych na wiosnę i lato przyszłego roku. Dla zarządu spółki bardzo ważne jest dalsze zmniejszanie czasu realizacji zamówień, co udało się zrealizować i w IV kw. roku obrotowego 2017/2018 obniżając go o blisko 8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku obrotowego i to w dodatku przy wyższej liczbie zamówień detalicznych o ponad 67 proc.

- W tym roku nie dodaliśmy wielu nowych marek do oferty sklepu. Jednak te, które znalazły się w ofercie i są nowe, to w większości marki "premium". Poświęciliśmy dużo naszej energii, aby zoptymalizować sprzedaż marek, które znajdują się przez cały czas w ofercie sklepu. Naszym celem było zwiększenie sprzedaży marek, w których widzimy potencjał, a z wielu powodów sprzedawały się dotychczas poniżej oczekiwań - proces ten cały czas trwa. Zwiększanie sprzedaży i marży w segmencie detalicznym to priorytet w obecnej chwili, jak również w kolejnych miesiącach - zakończył Miśkiewicz.

Outdoorzy S.A. w IV kw. roku obrotowego 2017/2018 kontynuowali wraz z partnerami pracę nad nową platformą sklepu internetowego oraz dokonali inwestycji w rozwój bieżącego systemu sprzedaży. Zrealizowano także inwestycję w wymianę sprzętu komputerowego. Podjęta decyzja o przyśpieszeniu realizacji zaplanowanych inwestycji wpłynęła bezpośrednio na zmniejszenie osiągniętego wyniku finansowego, ale pozwoli za to zwiększyć jakość świadczonych usług i zaowocuje lepszymi wynikami w kolejnych kwartałach. Spółka osiągnęła w roku obrotowym 2017/2018 zysk brutto na poziomie 231 tys. zł wobec prognozowanych 300 tys. zł.

Outdoorzy SA to podmiot działający w branży e-commerce i prowadzący sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym w Polsce. Strategia rozwoju spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Outdoorzy SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »