Pharmena publikuje wyniki za I półrocze

Grupa Pharmena - notowana na GPW biotechnologiczna spółka, w I półroczu 2019 r. wypracowała 5,3 mln zł przychodów. Na poziomie wyniku netto Spółka zanotowała 6,0 mln zł straty. Gorsze wyniki finansowe to przede wszystkim efekt niższych przychodów z eksportu, a także większych wydatków na wprowadzenie nowej marki Menavitin na rynek oraz prowadzonych badań nad lekiem. W przyszłym miesiącu Spółka uruchamia sprzedaż suplementów diety Menavitin na pierwszych rynkach europejskich.

W I półroczu Grupa Kapitałowa Pharmena wypracowała 5,3 mln zł przychodów wobec 6,4 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. W okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku Grupa odnotowała stratę w wysokości 6,0 mln zł. - W I półroczu bardzo silnie odczuliśmy efekt wysokiej bazy przychodów sprzed roku, przy jednocześnie wyższych kosztach. Spadek przychodów osiągnęliśmy ze względu na istotnie mniejszą ilość zamówień od naszych zagranicznych odbiorców. Obecnie intensywnie pracujemy nad poszerzaniem kanałów dystrybucji. W tym miesiącu rozwinęliśmy współpracę z chińskim dystrybutorem i nasze produkty trafiły na największą internetową platformę sprzedaży w Azji. Na rezultaty Pharmeny wpływ miały także zwiększone wydatki związane z wprowadzeniem nowej marki na rynek oraz koszty badań nad lekiem 1-MNA na modelach zwierzęcych - mówi Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena S.A.

Reklama

W pierwszym półroczu tego roku Pharmena prowadziła liczne działania związane z budowaniem dystrybucji suplementów diety 1-MNA. Prowadzono prace projektowe nad kolejnymi produktami z portfolio marki parasolowej Menavitin, które sukcesywnie Spółka wprowadzała do sprzedaży.

W drugim kwartale 2019 r. rozpoczęła się trzymiesięczna kampania reklamowa produktów pod hasłem "Siła z głębi natury". Była to kampania wprowadzająca na rynek suplementy diety Menavitin, a jej celem było zbudowanie świadomości innowacyjnej marki, jej unikalnego składu oraz wsparcie sprzedaży w aptekach.

Kampania opierała się na kilkudziesięciu sekundowych spotach telewizyjnych, reklamie display i działaniach promocyjnych w Internecie oraz intensywnej kampanii PR. Pharmena rozwija też sprzedaż suplementów diety 1-MNA na rynkach zagranicznych. Spółka planuje w najbliższym czasie wprowadzenie suplementów z linii Menavitin pod własną marką, do sprzedaży na rynkach Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Sprzedaż na tych rynkach będzie się odbywać za pośrednictwem niemieckiej spółki zależnej Menavitin GmbH. Poza rynkiem niemieckim kluczowe dla dystrybucji produktów Pharmeny są m.in. takie kraje jak: Włochy, Francja czy Wielka Brytania.

To miejsca, gdzie Grupa w przyszłości zamierza sprzedawać swoje produkty. - Chcemy się rozwijać w Europie. Potencjalna wartość europejskiego rynku dla suplementów diety 1-MNA to blisko 1,4 mld euro. Zdobycie tam nawet kilku procentowej pozycji dalej nam możliwość generowania znacznie wyższych przychodów ze sprzedaży.

W październiku rozpoczynamy prace związane z wprowadzeniem produktów na rynek Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Została już uruchomiona niemiecka strona internetowa marki Menavitin oraz sklep online - dodaje Prezes. Pharmena w ostatnich miesiącach kontynuowała działania sprzedażowe zmierzające do zwiększenia przychodów ze sprzedaży oferowanych produktów dermokosmetycznych. W ramach realizowanych działań udało się rozwinąć współpracę z chińskim dystrybutorem, który będzie odpowiedzialny za wprowadzenie produktów spółki do sprzedaży na terenie Chin, Hong Kongu, Makao oraz na Tajwanie poprzez platformę T-mall. Internetowa platforma sprzedaży Tmall.com to największa platforma handlu detalicznego w Azji dla klientów indywidualnych.

W pierwszym półroczu Spółka kontynuowała równocześnie prace badawcze nad lekiem 1-MNA. Potencjalne wskazania terapeutyczne dla doustnych terapii leku 1-MNA obejmują m.in. niealkoholowe stłuszczeniowe zapalenie wątroby (NASH) i tętnicze nadciśnienie płucne (PAH). W lipcu 2019 r. Pharmena z sukcesem zakończyła badania przedkliniczne leku 1-MNA, prowadzone na modelach zwierzęcych we wskazaniu NASH. W czerwcu tego roku Pharmena zleciła badania przedkliniczne w drugim wskazaniu PAH w celu określenia efektywnej dawki leku.

Zakończenie procesu badań oraz przygotowanie protokołów badawczych ma nastąpić jeszcze w tym roku. Na początku września Spółka podpisała z Plexus Ventures umowę na doradztwo strategiczne w sprawie komercjalizacji leku 1-MNA, a także suplementów diety na rynkach Europy.

O PHARMENA S.A.

Publiczna spółka biotechnologiczna, głównym obszarem działalności której jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Realizuje projekty w obszarach dotyczących prowadzenia badań klinicznych nad innowacyjnym lekiem przeciwmiażdżycowym, produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i wdrożeniu na rynek innowacyjnego suplementu diety stosowanego do zaspokajania szczególnych potrzeb żywieniowych w profilaktyce miażdżycy. Spółka od 2008 r. była notowana na rynku NewConnect. 12 kwietnia 2019 r. przeniosła notowania na rynek regulowany GPW.

Interia.pl oprac MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »