Pierwszy inwestor finansowy w akcjonariacie Marka S.A.
AgioFunds Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, które zarządza AGIO Market Neutral Funduszem Inwestycyjnym Zamkniętym, jest w akcjonariacie firmy pożyczkowej Marka S.A. Obecnie fundusz posiada 6,24 proc. udziału w kapitale zakładowym i 5,2 proc. udziału w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy.
Notowana na NewConnect firma pożyczkowa otrzymała w dniu 21 kwietnia 2015 r. zawiadomienie o przekroczeniu progu 5 proc. udziału w głosach na Walnym Zgromadzeniu. Obecnie AGIO Market Neutral Fundusz Inwestycyjny Zamknięty, zarządzany przez AgioFunds TFI, posiada 251 800 akcji Spółki.
- Bardzo cieszymy się z zaangażowania w akcje naszej Spółki profesjonalnego i szanowanego towarzystwa funduszy inwestycyjnych. Jego decyzja o wejściu do akcjonariatu pokazuje, że zmiany jakie zaszły w naszej Spółce oraz realizowana strategia znajdują uznanie rynku, a potencjał rozwoju naszej spółki jest bardzo duży - powiedział Jarosław Konopka, Prezes Zarządu Marka S.A.
Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych nie wykluczyło dalszego zwiększania stanu zaangażowania w Spółkę.
W 2014 roku Marka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 17,6 mln zł oraz zysk netto na poziomie 2,7 mln zł. Na 2015 r. Zarząd prognozuje przychody w wysokości 24,5 mln zł i 3,5 mln zł zysku netto.
Spółka notowana jest na NewConnect oraz na Catalyst. Do tej pory wyemitowała obligacje za 14,1 mln zł i w całości je wykupiła. W lutym br. wyemitowała pierwszą transzę obligacji w ramach I Programu Publicznej Emisji o wartości nominalnej 2 mln zł.
Marka S.A. to doświadczona firma z branży finansowej, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta z tygodniową spłatą. Spółka oferuje pożyczki w opcji na konto bankowe o wartości od 500 do 30 000 zł na okres od 4 miesięcy do 37 miesięcy, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty oferowane są stałym i lojalnym klientom. Sprzedaż odbywa się głównie poprzez pośredników handlowych na obszarze prawie całego kraju. Na koniec 2014 r. Spółka posiadała ponad 27 tys. klientów (ponad 30,7 tys. aktywnych umów).
opr.MZB