PlayWay chce pozyskać z emisji do 35 mln zł

Producent gier komputerowych i mobilnych PlayWay planuje emisję do 600 tys. akcji, z której chce pozyskać ok. 35 mln zł netto - wynika z prospektu spółki. Taką samą liczbę akcji chcą sprzedać obecni akcjonariusze. Pozyskane środki PlayWay przeznaczy na m.in. inwestycje w nowe projekty i pozyskiwanie zespołów deweloperskich.

Producent gier komputerowych i mobilnych PlayWay planuje emisję do 600 tys. akcji, z której chce pozyskać ok. 35 mln zł netto - wynika z prospektu spółki. Taką samą liczbę akcji chcą sprzedać obecni akcjonariusze. Pozyskane środki PlayWay przeznaczy na m.in. inwestycje w nowe projekty i pozyskiwanie zespołów deweloperskich.

Przedmiotem oferty publicznej będzie do 1,2 mln akcji, w tym do 600 tys. akcji nowej emisji serii I oraz po maksymalnie 300 tys. akcji sprzedawanych serii B i H. Kapitał spółki na dzień publikacji prospektu dzieli się na 6 mln akcji.

Dwaj akcjonariusze, prezes spółki Krzysztof Kostowski oraz ACRX Investments Limited, posiadający po 3 mln akcji każdy, planują sprzedaż po 300 tys. walorów spółki. Akcjonariusze podpisali umowy lock-upu na okres 1 roku.

W przypadku sprzedaży w IPO wszystkich oferowanych akcji, nowi akcjonariusze mają posiadać 18,2 proc. ogólnej liczby akcji spółki.

Reklama

CELE EMISJI

PlayWay planuje pozyskać z emisji nowych akcji ok. 35 mln zł netto. Spółka zamierza przeznaczyć 4-6 mln zł na działalność marketingową i promocję nowych produktów, 14-15 mln zł na inwestycje w projekty spółek zależnych oraz zakładanie i dofinansowanie kolejnych spółek celowych w związku z pozyskaniem nowych zespołów deweloperskich, 3-4 mln zł na odkup udziałów lub akcji spółek zależnych, 9-10 mln zł na inwestycje w projekty zespołów istniejących w ramach grupy.

"Cele te, poza wpływami z emisji nowych akcji, będą sfinansowane przede wszystkim ze środków własnych spółki, a w razie potrzeby oraz w miarę posiadanej zdolności kredytowej oraz płynności, przy pomocy finansowania dłużnego. Spółka może również, przy realizacji wskazanych celów, korzystać z programów współfinansowanych przez Unię Europejską lub instytucje rządowe i pozarządowe" - napisano w prospekcie. "W przypadku niepozyskania wpływów z oferty w oczekiwanej wysokości, emitent będzie finansował inwestycje ze środków własnych, a w razie potrzeby oraz w miarę posiadanej zdolności kredytowej oraz płynności finansowej, przy pomocy finansowania dłużnego" - dodano.

POLITYKA DYWIDENDY

"Zarząd planuje rekomendować Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie na dywidendę od 30 proc. do 40 proc. zysku netto, w zależności od potrzeb płynnościowych spółki, począwszy od zysku za 2017 rok" - napisano.

Z prospektu wynika, że za lata obrotowe 2014-2015 spółka nie wypłacała dywidendy.

Wyniki PlayWay w latach 2014-2015 i I połowie 2016 r. (w mln zł).

2014 2015 rdr 1H2015 1H2016 rdr
Przychody 7,63 13,36 75% 6,27 8,11 29%
EBIT 3,58 7,33 105% 3,65 3,28 -10%
Zysk netto* 3,04 5,96 96% 3,25 2,71 -16%

* przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej.

"Na datę prospektu zarząd spółki zdecydował o niesporządzaniu prognoz wyników finansowych" - napisano.

HARMONOGRAM OFERTY

26.09 - publikacja aneksu do prospektu określającego cenę maksymalną;

27.09-5.10 - przyjmowanie zapisów inwestorów indywidualnych;

29.09-6.10 - budowanie księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych;

6.10 - ustalenie i opublikowanie ostatecznej liczby akcji oferowanych w ramach oferty, ostatecznej liczby akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów oraz ceny ostatecznej akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych i ceny ostatecznej akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych;

7-11.10 - przyjmowanie zapisów inwestorów instytucjonalnych;

12.10 - przydział akcji oferowanych;

około tygodnia od przydziału akcji oferowanych - zakładany pierwszy dzień notowania akcji i praw do akcji na GPW;

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »