Rainbow Tours z planami

Rainbow Tours, biuro podróży wybierające się na giełdę na przełomie września i października szacuje, że w 2008 roku przychody spółki wyniosą 190-200 mln zł - poinformowali przedstawiciele Rainbow Tours na konferencji prasowej.

Rainbow Tours, biuro podróży wybierające się na giełdę na przełomie września i października szacuje, że w 2008 roku przychody spółki wyniosą 190-200 mln zł - poinformowali przedstawiciele Rainbow Tours na konferencji prasowej.

- Szacujemy, że przychody ze sprzedaży wzrosną w 2007 roku o 30 proc., a w 2008 roku o 40 proc. i wyniosą 190-200 mln zł - powiedział dziennikarzom Grzegorz Baszczyński, prezes spółki.

Spółka szacuje, że w 2007 roku wynik netto spółki wzrośnie o 15 proc., a w przyszłym roku o 20 proc. W 2008 roku zysk netto ma wynieść 4,3 mln zł.
W 2006 roku spółka Rainbow Tours osiągnęła 109 mln zł przychodów i 3,1 mln zł zysku netto.
W I poł. 2007 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 48,7 mln zł, a zysk netto 524 tys. zł.

Reklama

W 2006 roku Rainbow Tours obsłużył 70 tys. klientów. Spółka szacuje, że w 2007 roku liczba klientów wzrośnie do 100 tysięcy.

Rainbow Tours zamierza pozyskać z emisji akcji 18-24 mln zł.

Część środków z emisji (6 mln zł) ma być przeznaczona na dokapitalizowanie spółki zależnej Rainbow Tours Ukraina, powstałej w listopadzie 2006 r. Spółka chce wzmocnić działania reklamowe i otworzyć nowe punkty obsługi klienta.

- Chcemy otworzyć przynajmniej 3-4 punkty obsługi klienta, z tego przynajmniej jeden w Kijowie i 3 poza - powiedział Remigiusz Talarek, wiceprezes spółki.

Spółka szacuje, że w 2008 roku obroty spółki zależnej na Ukrainie wyniosą 20-25 mln zł.

5-9 mln zł Rainbow Tours planuje przeznaczyć na akwizycje.

- Chodzi o zakup firm, które nie byłyby konkurencyjne, a wręcz uzupełniałyby naszą ofertę - powiedział prezes Baszczyński.

Spółka planuje przejąć do 3 podmiotów. Chodzi o niszowych touroperatorów, specjalizujących się w wąskim zakresie usług turystycznych np. organizacji obozów językowych, kolonii, wyjazdów studenckich, a także o firmy sprzedające turystykę w internecie. Do przejęć ma dość w przyszłym roku.

- Rozmawiamy z kilkoma małymi firmami, nie ma jeszcze podpisanych listów intencyjnych. Myślę, że za 6 miesięcy powinny być efekty tych rozmów - powiedział wiceprezes Talarek.

- Jeśli przejęcia się nie powiodą, w ramach własnej firmy będziemy tworzyć wyspecjalizowane działy - dodał Talarek.

Środki z emisji mają być też przeznaczone na intensyfikację działań marketingowych (3 mln zł), dofinansowanie spółki zależnej Portal Turystyczny (2-3 mln zł) oraz na poszerzenie sieci sprzedaży o kilka kolejnych punktów (2-3 mln zł).

W 2008 roku spółka chce otworzyć 12-18 biur. Obecnie do sieci Rainbow Tours należy 20 własnych biur i 3 biura franczyzowe. Spółka planuje wypłacać akcjonariuszom dywidendę.

- Myślę, że polityka dywidendowa będzie kontynuowana. Ze względu na inwestycje, dywidenda będzie raczej niewielka, około 20 proc. zysków - powiedział wiceprezes Talarek.

Spółka Rainbow Tours powstała w 2000 roku w wyniku połączenia spółek Rainbow Polska Sp. z o.o. i Globtroter Sp. z o.o.

Rainbow Tours świadczy usługi turystyczne głównie w zakresie organizacji i sprzedaży własnych imprez turystycznych oraz pośrednictwa w sprzedaży obcych usług turystycznych.

W planowanej ofercie publicznej Rainbow Tours zaoferuje 2 mln akcji serii E w dwóch transzach: 1 mln akcji w transzy małych inwestorów i 1 mln akcji w transzy dużych inwestorów. Zapisy przyjmowane będą od 17 do 20 września. Cena emisyjna akcji serii E została ustalona w przedziale od 9 do 12 zł.

Oferującym akcje spółki będzie Dom Maklerski Polonia NET.


Szczegóły oferty

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »