Rekordowy wynik AB S.A.

- AB S.A. - jeden z największych dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej - w II kwartale 2011 r. (IV kwartał roku finansowego 2010/2011) wygenerował 800,92 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 8,26 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego są to wzrosty odpowiednio o 22proc. i 11%.

- AB S.A. - jeden z największych dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej - w II kwartale 2011 r. (IV kwartał roku finansowego 2010/2011) wygenerował 800,92 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 8,26 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego są to wzrosty odpowiednio o 22proc. i 11%.

Raportowany okres jest jednocześnie ostatnim kwartałem roku finansowego dla AB S.A. Według danych nieaudytowanych za cały rok 2010/2011 (który zakończył się 30 czerwca 2011 r.) spółka kolejny raz osiągnęła rekordowe wyniki. Skonsolidowany zysk netto po czterech kwartałach wyniósł 51,66 mln zł i jest o 47proc. wyższy rok do roku. Przychody narastająco osiągnęły poziom 3 564,35 mln zł, co oznacza 24proc. wzrost w porównaniu do roku obrotowego 2009/2010.

Z rekordowymi wynikami za rok obrotowy Grupa AB umocniła pozycję największego dystrybutora IT i elektroniki użytkowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka zależna wchodząca w skład grupy kapitałowej AB, ATC Computers a.s., praktycznie zrównała się poziomem przychodów na rynku czeskim za pierwsze półrocze 2011 roku z dotychczas największym graczem, firmą eD Systems (w chwili akwizycji ATC było numerem trzy). Natomiast w Polsce trzech głównych graczy (AB, ABC Data i Action) posiada obecnie zbliżony poziom przychodów (wyłączając eksport oraz sprzedaż do spółek zależnych). "Miniony okres potwierdził słuszność naszej konsekwentnej polityki handlowej. Na wzrosty wyników duży wpływ miała bliska współpraca z małymi i średnimi resellerami, z którymi zacieśniamy więzy od samego początku działalności" - powiedział Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A. Partnerzy handlowi z sektora MSP odpowiadali łącznie za 53proc. wygenerowanych obrotów. W zakończonym roku finansowym średniomiesięcznie liczba obsługiwanych partnerów wzrosła o ponad 15 proc .Dzięki rozwojowi automatyzacji współpracy z partnerami, w tym również poprzez platformę internetową, spółka wygenerowała między innymi 22 proc. więcej faktur sprzedażowych, zwiększając ich średnią wartość o ponad 10 proc. Rekordowe wyniki spółka zawdzięcza dystrybucji tradycyjnego sprzętu komputerowego. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w takich grupach produktowych, jak: komponenty komputerowe (+39 proc.), akcesoria (+85 proc.), serwery i pamięci masowe (+53 proc.). Opierając biznes na podstawowej ofercie, AB kontynuuje dywersyfikację swojego portfela produktowego. Po wejściu na rynek małego AGD, zaawansowanych produktów klasy korporacyjnej, czy sprzedaży usług biznesowych w chmurze, dystrybutor z Wrocławia rozważa poszerzenie oferty o produkty oświetleniowe czy naziemną telewizję cyfrową (DVB-T). "Nowe grupy nie stanowią jeszcze dziś istotnego udziału w ogólnej sprzedaży realizowanej przez AB, ale uatrakcyjniają naszą ofertę, zapewniając tym samym nowe kanały zbytu. W naszej opinii to gwarancja jeszcze wyższego bezpieczeństwa biznesowego w przyszłości. Nieustannie poszukujemy nowych produktów, podążając za trendami na światowym rynku oraz wychodząc naprzeciw potrzebom stale rosnącej bazy klientów i partnerów handlowych" - powiedział Andrzej Przybyło.

Reklama

Dywersyfikacja portfela produktowego wraz z systemem kontroli wielkości zamówień na poziomie indeksu dodatkowo pozytywnie wpływa na jakość struktury magazynu. Obecnie AB udaje się osiągnąć średnio 25proc. rotację indeksów asortymentowych na magazynie w ciągu jednego dnia. W zakończonym roku fiskalnym AB jako grupa kapitałowa podpisała łącznie 79 umów dystrybucyjnych z takimi markami, jak Apple, Dell, Packard Bell (na rynku czeskim), Norton czy Lenovo.

W chwili obecnej Grupa AB negocjuje warunki umów z kolejnymi 20 dostawcami. Zdaniem spółki, po pierwszej połowie roku 2011, która charakteryzowała się nadal zmiennym popytem na rynku IT w Polsce, przyszła sytuacja będzie w znacznej części pochodną rozwoju sytuacji na rynkach finansowych i makroekonomii. "Sądzimy jednak, że firmy o stabilnych fundamentach powinny nadal mieć się dobrze. Ta grupa klientów będzie mogła systematycznie uwalniać budżety inwestycyjne i rozpocząć wymianę swojego sprzętu po długiej przerwie" - ocenia Prezes Zarządu AB S.A.

NOTOWANIA PELNE

AB S.A. Spółka sprzedaje produkty do ponad 13 500 partnerów biznesowych w Polsce, Czechach i Słowacji, generując roczne przychody w wysokości ponad 3,2 miliarda złotych. Klientami spółki są m. in. sklepy i hurtownie komputerowe, hipermarkety, dealerzy i integratorzy. Oferta AB składa się z ponad 35 000 produktów i 400 marek - włączając w to produkty IT i telekomunikacyjne, elektronikę użytkową oraz sprzęt AGD. W 2007 roku AB zakupiła 100% udziałów w czeskim holdingu AT Computers - będącym wiceliderem na rynku dystrybucji IT w tym kraju. W efekcie tej akwizycji i w wyniku utworzenia grupy kapitałowej, spółka stała się strategicznym partnerem dystrybucyjnym największych światowych producentów sprzętu i oprogramowania komputerowego.

Opr. MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rekordowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »