Robinson Europe S.A. przejął firmę Outdoorzy S.A.

Notowana na rynku NewConnect spółka Robinson Europe S.A. zawarła umowę dotyczącą zakupu pakietu 100 proc. akcji serii A spółki Outdoorzy S.A. Na skutek transakcji nowego właściciela znalazło 600.000 akcji imiennych serii A o wartości nominalnej 1 zł. Oznacza to także, że Robinson Europe S.A. stał się jedynym akcjonariuszem spółki Outdoorzy S.A.

Notowana na rynku NewConnect spółka Robinson Europe S.A. zawarła umowę dotyczącą zakupu pakietu 100 proc. akcji serii A spółki Outdoorzy S.A. Na skutek transakcji nowego właściciela znalazło 600.000 akcji imiennych serii A o wartości nominalnej 1 zł. Oznacza to także, że Robinson Europe S.A. stał się jedynym akcjonariuszem spółki Outdoorzy S.A.

Przejęcie tej firmy stanowi kolejne ogniwo w realizacji strategii rozwoju Robinson Europe S.A., która przewiduje m.in. dywersyfikację źródeł przychodów. Dzięki temu spółka znacznie zwiększy dynamikę generowanych przychodów, a także uniezależni się od ryzyka wynikającego z ewentualnej dekoniunktury na rynku sprzedaży sprzętu wędkarskiego.

Zakup sklepu internetowego outdoorzy.pl stanowi istotne wydarzenie w procesie budowy grupy kapitałowej, w skład której wchodzą spółki z pokrewnych branż związanych z szeroko pojętą turystyką i rekreacją - mówi Paweł Busz, członek zarządu Robinson Europe S.A. - Wspomniana transakcja otwiera nam także drogę do chłonnego rynku handlu internetowego. W ten sposób zamierzamy uniezależnić się od negatywnych następstw wynikających z sezonowości sprzedaży sprzętu wędkarskiego. Optimum sprzedażowe w tej branży przypada na okres luty-wrzesień. W pozostałych miesiącach odnotowujemy mniejsze zainteresowanie naszą ofertą, dotyczącą sprzętu wędkarskiego. Powstałą lukę staramy się uzupełnić poprzez systematyczną rozbudowę oferty dotyczącej sprzętu sportowego. W tym kontekście należy rozpatrywać także zakup firmy Outdoorzy S.A.

Reklama

W sklepie internetowym outdoorzy.pl można kupić sprzęt oraz odzież uznanych marek. Są to m.in. buty, kurtki, plecaki, czapki, a także profesjonalne akcesoria wspinaczkowe. Jest to także uzupełnienie oferty innego podmiotu, który został przejęty nieco wcześniej. Chodzi o spółkę Proll Sport, która oferuje zimowy sprzęt sportowy pod marką Neverland. Przejęcie sklepu internetowego outdoorzy.pl stanowi reakcję spółki Robinson Europe S.A. na bardzo znaczący potencjał wzrostu handlu online w Polsce. Ten segment gospodarki rozwija się dynamicznie, na przekór gospodarczemu spowolnieniu. Warto pamiętać, że szczególnie w okresach dekoniunktury znacząco wzrasta ilość klientów poszukujących dobrej jakości towarów w przystępnej cenie. Wspomniana tendencja w naturalny sposób sprzyja rozwojowi spółek związanych z branżą e-commerce, które w porównaniu do konwencjonalnych sklepów, oferują tańsze produkty. Wejście na rynek handlu online potwierdza również dążenie spółki Robinson Europe S.A. do ustabilizowania sprzedaży w okresie całego roku. Znaczne ograniczenie sezonowości w sprzedaży ma przyczynić się do wzrostu przychodów firmy.

Notowania spółki Robinson Europe S.A.

Potencjał rozwoju Robinson Europe S.A. skłonił ABS Investment S.A. do zakupu pakietu akcji tej firmy. Aktualnie bielska spółka, wraz podmiotem zależnym, dysponuje 202595 akcjami, co stanowi 14,02 proc, w akcjonariacie Robinson Europe S.A. - Zdecydowaliśmy na inwestycję kapitałową, ponieważ spółka zbudowała stabilne podstawy, które umożliwią jej dynamiczny rozwój - mówi Sławomir Jarosz, prezes zarządu ABS Investment S.A. - Warto także zwrócić uwagę na konsekwentnie realizowaną strategię rozwoju tej spółki, która skutecznie dywersyfikuje źródła swoich przychodów. Wiele wskazuje, że podjęte działania znajdą swoje odzwierciedlenie we wzroście zysków Robinson Europe S.A.

Spółka Robinson Europe S.A. w obecnej formie prawnej działa od 2010 roku. Jest to wynikiem kilku kolejnych przekształceń założonej w 1991 roku firmy BIS, od wielu lat znanej w branży wędkarskiej. Założyciele spółki BIS są obecnie członkami zarządu Robinson Europe S.A. Głównym przedmiotem działalności firmy jest sprzedaż sprzętu wędkarskiego (kołowrotki, wędki, żyłki, haczyki, przynęty oraz inne akcesoria ). Firma sprzedaje swoje towary pod własnym znakiem towarowym Robinson. Rozwija się także oferta pod marką Good Fish przeznaczona głównie do sieci marketowych. Spółka stale intensyfikuje działalność w tym segmencie sprzedaży. Nawiązano współpracę m.in. z sieciami Auchan, Carrefour, PSB Mrówka, Brico Marche.

Kontynuowany jest także proces integracji, we wspólnej strukturze, z przejętą spółką Proll Sport. W styczniu 2013 roku przeniesiono biura tej firmy oraz magazyn do głównej siedziby Robinson Europe S.A. Pozwoli to na wykorzystanie efektu synergii, związanego z procesem przejęcia.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wędkarstwo | przejęcia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »