Ronson Europe poprawia wyniki finansowe

Ronson Europe wypracował w I półroczu 2016 r. 111,2 mln zł przychodów wobec 94,2 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 18,1 proc.: - Spółka przekazała nabywcom 276 lokali o łącznej powierzchni 15,9 tys. m kw., podczas gdy przed rokiem było to 270 lokali o powierzchni 14,3 tys. m kw.

Ronson Europe wypracował w I półroczu 2016 r. 111,2 mln zł przychodów wobec 94,2 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 18,1 proc.: - Spółka przekazała nabywcom 276 lokali o łącznej powierzchni 15,9 tys. m kw., podczas gdy przed rokiem było to 270 lokali o powierzchni 14,3 tys. m kw.

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł w I półroczu 2016 r. 19,9 mln zł wobec 16,9 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 17,8 proc.:

- Marża brutto na sprzedaży wypracowana w I półroczu wyniosła 17,9 proc. i była na podobnym poziomie jak przed rokiem.

- Największy wpływ na wyniki I półrocza miały zakończone w II kwartale warszawskie projekty Moko I i Espresso II.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2016 r. wyniósł 0,7 mln zł wobec 2,4 mln zł przed rokiem.

Łącznie w całym 2016 r. Ronson planuje przekazać klientom około 1000 lokali, co powinno przełożyć się na znaczną poprawę wyników finansowych względem 2015 roku.

Reklama

- Zgodne z zapowiedziami II kwartał br. przyniósł oczekiwaną poprawę wyników, co było możliwe dzięki zakończeniu budowy dwóch kluczowych inwestycji w Warszawie. Znacznie lepsze perspektywy kształtują się przed Ronsonem w II połowie roku. Zakładamy, że w całym 2016 roku możemy przekazać klientom klucze do około 1000 lokali i znacząco poprawić ubiegłoroczne wyniki finansowe - powiedział Tomasz Łapiński, dyrektor finansowy Ronson.

Sprzedaż mieszkań

W I półroczu 2016 r. Ronson sprzedał 362 lokale wobec 410 lokali w tym samym okresie 2015 r. Największą popularnością wśród klientów cieszyły się lokale w warszawskich projektach Espresso (89 sprzedanych lokali) oraz City Link (79 lokale). Nieco niższa sprzedaż w I półroczu 2016 r. w porównaniu z ubiegłym rokiem miała związek z ograniczoną ofertą Spółki w tym czasie. Ronson oczekuje znaczącej poprawy sprzedaży w II połowie 2016 r. dzięki znaczącemu rozszerzeniu oferty o nowe inwestycje i kolejne etapy już realizowanych projektów. Celem Ronsona na 2016 r. jest sprzedaż ponad 900 lokali.

Realizowane i planowane inwestycje

W I półroczu 2016 r. Ronson rozpoczął realizację siedmiu projektów obejmujących łącznie 921 lokali, w tym dwóch zupełnie nowych warszawskich inwestycji: Nova Królikarnia na Mokotowie oraz Miasto Moje na Białołęce, które do sprzedaży trafiły w lipcu. Na koniec czerwca oferta Ronsona obejmowała ok. 1130 mieszkań, a w lipcu, dzięki wspomnianym wyżej projektom, powiększyła się o kolejne 311.

Do końca roku do sprzedaży mogą trafić jeszcze trzy inwestycje obejmujące ponad 360 lokali. W planach jest nowy projekt we Wrocławiu - Marina Miasto nad Odrą przy ul. Na Grobli, a także kolejne etapy warszawskich inwestycji Miasto Moje i Naturalis.

Dobre perspektywy na II połowę 2016 roku

Pod względem przekazań mieszkań i tym samym wyników finansowych bieżący rok zapowiada się jeszcze lepiej niż rok 2015.

Łącznie w 2016 r. Ronson może przekazać klientom klucze do około 1000 mieszkań (z czego 276 zostało przekazanych w I półroczu). Bazą do przekazań na kolejne kwartały będzie ok. 310 lokali w ramach już zakończonych inwestycji oraz lokale, których budowa zakończy się w bieżącym roku. W sumie jest to ponad 1030 lokali, a ok. 740 z nich było już sprzedanych na koniec I półrocza.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ronson Europe N.V.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »