T-Bull S.A. debiutuje na rynku NewConnect

Wrocławskie studio T-Bull S.A., zajmujące się produkcją gier mobilnych zadebiutowało dzisiaj na rynku NewConnect. Spółka planuje zamknąć rok 2016 z zyskiem na poziomie 4,82 mln netto, czyli o 3,42mln netto więcej niż w ubiegłym roku. Studio przedstawiło także plany wydawnicze, a w tym rozbudową grę snajperską, której premiera zaplanowana jest na pierwsze półrocze przyszłego roku.

Wrocławskie studio T-Bull S.A., zajmujące się produkcją gier mobilnych zadebiutowało dzisiaj na rynku NewConnect. Spółka planuje zamknąć rok 2016 z zyskiem na poziomie 4,82 mln netto, czyli o 3,42mln netto więcej niż w ubiegłym roku. Studio przedstawiło także plany wydawnicze, a w tym rozbudową grę snajperską, której premiera zaplanowana jest na pierwsze półrocze przyszłego roku.

Prawie 180 milionów pobrań gier studia T-Bull na całym świecie

Ponad 150 tytułów w portfolio, przekroczona liczba 300 tysięcy pobrań dziennie, łącznie prawie 180 milionów pobrań gier - ostatnie 6 lat było pracowitym czasem dla wrocławskiego T-Bulla. Teraz największy polski producent gier mobilnych pod względem ilości pobrań wszedł na rynek NewConnect.

Do alternatywnego Systemu Obrotu na rynek NewConnect zostało wprowadzonych 448 000 akcji zwykłych na okaziciela serii B. Akcje będę notowane w systemie notowań ciągłych pod nazwą skróconą TBULL i oznaczeniem TBL.

Reklama

T-Bull w zawrotnym tempie podbija rynek gier mobilnych nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Studio wydaje swoje gry na wszystkie najpowszechniejsze platformy mobilne, takie jak Android, iOS, Windows Phone czy BlackBerry. W jedną z najpopularniejszych produkcji wrocławskiej spółki - Top Speed gra już ponad 10 milionów mobilnych graczy na całym świecie, co w dokładnym rozłożeniu na poszczególne platformy wygląda następująco: Android - 6,4 mln, iOS - 456 tys, BlackBerry - 2,36 mln, Amazon - 355 tys oraz Windows - 1,34 mln.

- Z racji tego, że pracujemy nad wymagającymi projektami, zdecydowaliśmy się na czterokrotne powiększanie obecnej załogi firmy. Ruszyła już rekrutacja na takie stanowiska jak: Programista gier, Texture Artist, Grafik 2D, 3D Artist, VFX/Motion Designer, czy też Sound Designer. Zdajemy sobie sprawę, że to długotrwały proces, jednak na szczęście znajdujemy się w polskiej dolinie krzemowej - Wrocławiu, gdzie łatwiej znaleźć specjalistów, będących nie tylko dobrymi grafikami czy programistami, ale także miłośnikami gier.

Pasja do gier i nowych technologii to jeden z głównych składników przepisu na sukces naszej firmy. Dzięki temu z naszymi produkcjami udało nam się dotrzeć do dziesiątek milionów graczy na całym świecie. - dodaje Damian Fijałkowski, współzałożyciel studia T-Bull S.A.

Dynamiczny rozwój studia T-Bull

W ubiegłym roku wrocławskie studio T-Bull miało 3,92 mln zł. przychodów i 1,4 mln zł. zysku netto. Według najnowszych prognoz wewnętrznej analizy spółki obecny rok zostanie zamknięty z przychodem na poziomie 8,82 mln zł. i 4,82 mln zł. zysku netto. Z kolei w 2017 roku, liczby te wzrosną do: 19,05 mln zł. przychodu i 10,37 mln zł. zysku netto, a w 2018 roku spółka przyniesie 36,03 mln zł. przychodu i aż 20,3 mln zł. zysku netto.

- Na naszej pierwszej produkcji zarobiliśmy 70 centów - grę pobrała jedna osoba. Mimo to nie zraziliśmy się i próbowaliśmy dalej. Zmiana modelu biznesowego i decyzja o udostępnianiu gier w modelu free-to-play zaprowadziły nas do miejsca, w którym obecnie jesteśmy. W pierwszej połowie tego roku odnotowaliśmy już 2,3 miliona zysku netto, czyli prawie 1 mln więcej niż w całym 2015 roku (1,4 mln zysku netto). Debiut na rynku NewConnect to nie jest nasze ostatnie słowo. Zapewniam wszystkich, że o studiu T-Bull będzie głośno nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie - mówi Grzegorz Zwoliński, współzałożyciel studia T-Bull S.A.

Wrocławskie studio T-Bull w tym roku udostępni graczom jeszcze 3 nowe gry wyścigowe. Jedna z nich będzie osadzona w postapokaliptycznym świecie. Kolejną produkcją będzie rozbudowana, realistyczna gra snajperska, wymagającą od gracza celności oraz dużej koncentracji. Akcja została osadzona w postapokaliptycznym świecie, w którym nasz główny bohater - tytułowy snajper - poluje na hordy złowrogich stworzeń. Podobnie jak w przypadku Top Speeda, twórcy zadbają zarówno o atrakcyjną oprawę graficzną, jak i wciągającą historię oraz grywalność.

Światowy rynek gier i aplikacji mobilnych wart miliardy dolarów

Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w tym roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów. Jeśli chodzi o podział na poszczególne rynki, to za lwią część tej kwoty odpowiada region Azji i Pacyfiku - 24,6 mld dolarów (86% gry, 14% pozostałe aplikacje). Na drugim miejscu znajduje się Ameryka Północna - 10,1 mld dolarów (72% gry, 28% pozostałe aplikacje), za nią Europa - 6,2 mld dolarów (83% gry, 17% pozostałe aplikacje). Potem możemy wyróżnić kolejno: Amerykę Łacińską - 2,1 mld dolarów (64% gry, 36% pozostałe aplikacje) oraz Bliski Wschód i Afrykę - 1,8 mld dolarów (90% gry, 10% pozostałe aplikacje).

T-Bull S.A. to polskie studio deweloperskie z siedzibą we Wrocławiu. Firma ma w portfolio szereg produkcji przygotowanych z myślą o najpopularniejszych platformach mobilnych. Łączna liczba pobrań gier wyprodukowanych we wrocławskim studio przekroczyła już 170 milionów. Zespół deweloperski T-Bull specjalizuje w tworzeniu gier FPS oraz wyścigowych. Akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

oprMZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rok 2016 | gry komputerowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »