Tajemnicze projekty

Travelplanet.pl., zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, chce przeprowadzić publiczną subskrypcję akcji jeszcze przed wakacjami. Pieniądze wyda na nowe projekty, które mają przynieść wyraźny wzrost obrotów.

Travelplanet.pl., zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, chce przeprowadzić publiczną subskrypcję akcji jeszcze przed wakacjami. Pieniądze wyda na nowe projekty, które mają przynieść wyraźny wzrost obrotów.

Spółka wywodząca się ze stajni MCI Management (fundusz ma prawie 70% akcji) zajmuje się sprzedażą usług turystycznych przez internet (wycieczek i biletów lotniczych). Będzie pierwszym podmiotem z sektora e-commerce, który zadebiutuje na warszawskiej giełdzie.

W sieci można zarabiać

- Każdy produkt ma swoich klientów. Liczymy na inwestorów, którzy wiedzą, jak dynamicznym medium jest internet i że w niedługim czasie boom na spółki prowadzące działalność handlową w sieci dotrze również do Polski - stwierdził Tomasz Moroz, wiceprezes spółki. Dlatego Travelplanet.pl jest zdecydowany przeprowadzić publiczną ofertę, nawet gdy koniunktura na giełdzie nie będzie najlepsza i w okresie, gdy swoje papiery będą plasować dużo większe spółki. - Chcemy, żeby inwestorzy mogli kupić nasze papiery w czerwcu - stwierdził T. Moroz.

Reklama

Wrocławska spółka zaoferuje inwestorom 370 tys. nowych akcji. Dotychczasowi udziałowcy (oprócz MCI jest to grupa kilkunastu osób fizycznych i dwie instytucje finansowe) nie będą sprzedawać swoich walorów. Nowe akcje będą stanowić 17% podwyższonego kapitału.

Obroty będą rosły

Travelplanet.pl do czasu publikacji prospektu nie może (w świetle obowiązujących przepisów) informować o wartości oferty. Z wcześniejszych deklaracji wynika, że spółka liczy na zebranie z rynku ok. 6 mln zł. Pieniądze wyda na rozwój produktów. Jakich? Tego Travelplanet.pl również nie może jeszcze ujawnić. - Jestem przekonany, że opublikowanie szczegółowych informacji dotyczących naszych celów inwestycyjnych bardzo pomoże nam w sprzedaży akcji - stwierdził wiceprezes. Nowe produkty mają mieć znaczący wpływ na poziom obrotów. Na razie nie są zbyt wysokie. W 2004 r. Travelplanet.pl miał 5,2 mln zł przychodów i zarobił 11 tys. zł W I kw. br. sprzedaż sięgnęła 2,2 mln zł, ale ten okres spółka zakończyła stratą netto rzędu 260 tys. zł.

Dariusz Wolak

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: tajemnicza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »