Trigon wydał rekomendację dla PCC Intermodal

Analitycy DM Trigon, w raporcie z 11 lipca, wydali rekomendację "kupuj" dla PCC Intermodal, ustalając cenę docelową dla akcji spółki na 6,9 zł. Raport wydano przy cenie 3,78 zł za akcje spółki

Analitycy DM Trigon, w raporcie z 11 lipca, wydali rekomendację "kupuj" dla PCC Intermodal, ustalając cenę docelową dla akcji spółki na 6,9 zł.

Raport wydano przy cenie 3,78 zł za akcje spółki

Rosnący rynek ...

Zgodnie z prognozami rynek przewozów intermodalnych w Polsce

dynamicznie rośnie. W 2011 r. koleją przewieziono rekordową liczbę 480 tys. kontenerów

(+42% r/r i + 15% względem historycznie najlepszego roku 2008). Analizy rynkowe

potwierdzają bardzo duży potencjał rozwoju rynku polskiego, wskazując na rosnącą

wymianę towarową Europa-Azja oraz rozwój gospodarki lokalnej. Do 2020 r. w Polsce ma

powstać największa liczba centrów logistycznych (hubów).

... ale i rosnąca konkurencja.

Reklama

Bardzo dobre perspektywy branży przewozów intermodalnych zachęciły inne podmioty do wejścia na ten rynek. Konkurencja wywodzi się zarówno z grupy mniejszych firm spedycyjnych oferujących konkurencyjne stawki, jak i dużych globalnych graczy rozszerzających paletę usług o przewozy intermodalne.

Skutkiem tych zmian jest spadek udziałów rynkowych PCC Intermodal i niższa prognozowana

dynamika wzrostu sprzedaży w stosunku do naszych wcześniejszych założeń.

Korzyści z umowy operatorskiej na terminalu we Frankfurcie w dłuższym okresie.

Pomimo krótkotrwałych perturbacji związanych ze zmianą operatora KV Terminalu we

Frankfurcie, przejęcie zarządzania obiektem oceniamy pozytywnie, gdyż w ten sposób

spółka zapewniła sobie dostęp do nowoczesnej infrastruktury przeładunkowej w ważnym

dla własnego biznesu miejscu.

Plany budowy suchego portu.

Nasze obawy dotyczą możliwości udźwignięcia kolejnych dużych inwestycji, tym bardziej że PCCI równolegle buduje sieć własnych terminali lądowych. O ile jednak spółka rozwijałaby się w tempie przez nas założonym (generując odpowiedni poziom wolnych środków z działalności operacyjnej), pozyskałaby partnera gotowego partycypować w wydatkach inwestycyjnych i dodatkowo zdobyła dofinansowanie z UE, projekt ten ma sens ekonomiczny.

Wyższe dotacje na inwestycje terminalowe. Spółka ma otrzymać wyższe niż wcześniej oczekiwano dotacje na budowę nowego terminalu w Brzegu Dolnym (21,7 zamiast 9 mln PLN). Dotacje będą miały przede wszystkim pozytywny wpływ na przepływy gotówkowe spółki i zmniejszą wydatki niezbędne do zbudowania infrastruktury terminalowej.

Korekta prognoz.

Niższa dynamika uruchamiania nowych tras (efekt rosnącej konkurencji i

opóźnień w realizacji strategii) oraz perturbacje ze zmianą operatora we Frankfurcie

skutkowały obniżeniem naszych prognoz na lata 2012-16.

Branża intermodalna znajduje się dopiero w początkowej fazie rozwoju.

Kluczowi gracze na rynku rozbudowują swój potencjał ponosząc wysokie nakłady inwestycyjne

przy wciąż niewielkich przychodach. Wpływa to niekorzystnie na bieżące wyniki i tworzone na ich bazie wskaźniki wyceny.

Generalnie inwestycje w projekty infrastrukturalne powinny być traktowane jako długoterminowe, a preferowana metoda wyceny to DCF. Analiza porównawcza może być stosowana pomocniczo i

zwykle do biznesów już rozwiniętych. Wyznaczając cenę docelową na poziomie 6,9 PLN opieraliśmy się na tym założeniu

. Podtrzymujemy pozytywną opinię na temat rynku i spółki, wydajemy rekomendację KUPUJ.

opr.MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wydma | PCC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »