Trudny kwartał Advadis

Advadis odnotował w I kwartale 2010 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 121,8 mln zł. Oznacza to spadek o 7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2010 roku strata netto Advadis wyniosła 2,9 mln zł.

Advadis odnotował w I kwartale 2010 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 121,8 mln zł. Oznacza to spadek o 7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2010 roku strata netto Advadis wyniosła 2,9 mln zł.

- Pierwszy kwartał był trudnym okresem w działalności firm handlowych, co przełożyło się na wyniki osiągnięte przez Advadis. Wyjątkowo sroga zima sprawiła, iż wiele osób wolało więcej czasu spędzać w domu, co z kolei doprowadziło do spadku sprzedaży, który dotknął także branżę napojową i alkoholową. Trudne warunki drogowe utrudniały dodatkowo prace firmom dystrybucyjnym, takim jak Advadis - mówi Lubomir Serbin.

- Sprzedaż większości produktów znajdujących się w ofercie Advadis, a zwłaszcza napojów i piwa charakteryzuje się sporym uzależnieniem od warunków pogodowych. Działając w takiej branży trudno od tego uciec, gdyż jest to jedna z jej naturalnych charakterystyk. Advadis aby nieco zmniejszyć uzależnienie wyników od pogody dąży więc do wzrostu sprzedaży alkoholi mocnych. Obecnie cały system sprzedażowy nakierowany jest na zmianę struktury sprzedaży i wzrost udziału alkoholi - dodaje Lubomir Serbin.

Reklama

Zarząd Advadis działa również w kierunku obniżenia kosztów działalności, a także poprawy pozycji konkurencyjnej spółki.

- Działalność każdej spółki charakteryzuje się dwoma rodzajami kosztów - zależnymi i niezależnymi od wysokości sprzedaży. Wysokość pierwszej z tych grup jest w dużej mierze niewrażliwa na działania optymalizacyjne. Z kolei koszty należące do drugiej grupy staramy się możliwie jak najbardziej ograniczać. Pragnę zwrócić uwagę, iż koszty ogólnego zarządu zmniejszyły się w samym I kwartale w ujęciu rok do roku o blisko milion złotych. Aby obniżyć koszty scentralizowaliśmy dział księgowości, a także rozwiązaliśmy umowy z niektórymi osobami na stanowiskach kierowniczych zatrudniając w ich miejsce nowych, młodych menedżerów - wyjaśnia Lubomir Serbin. - Pomimo, iż nie jest to może jeszcze widoczne w wynikach finansowych, Advadis w ostatnim czasie stopniowo poprawia swoją pozycję konkurencyjną. Z sukcesem przeprowadziliśmy negocjacje z najważniejszymi dostawcami i uzyskaliśmy korzystniejsze warunki cenowe, co z kolei doprowadziło do poprawy rentowności na poszczególnych dostawcach - kończy Lubomir Serbin.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »