UOKiK nałożył na MNI Telecom 0,97 mln zł kary

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na MNI Telecom z grupy MNI karę w wysokości 0,97 mln zł za niedozwolone praktyki m.in. brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy oraz pobieranie opłat w sytuacji rozwiązania umowy w ustawowym terminie - podał urząd w komunikacie prasowym.

"MNI Telecom w Radomiu jest operatorem telekomunikacyjnym. Umowy zawiera m.in. poza swoją siedzibą - za pomocą przedstawicieli handlowych. Do Urzędu wpłynęło wiele zawiadomień konsumentów, którzy skarżyli się na utrudnianie odstąpienia od umowy. Po przeanalizowaniu skarg, prezes UOKiK postanowiła wszcząć postępowanie przeciwko przedsiębiorcy w marcu 2013 roku" - napisano w komunikacie.

"Praktyki stosowane przez MNI Telecom utrudniały odstąpienie konsumenta od zawartej umowy. Urząd ustalił, że przedstawiciele handlowi spółki zawierający umowy w domach konsumentów nie informowali ich o prawie odstąpienia od kontraktu, nie wręczali wzoru oświadczenia rezygnacji z usługi. Ponadto, na te osoby, które zdecydowały się odstąpić od umowy w ustawowym terminie 10 dni, nakładana była kara finansowa" - dodał.

Reklama

Urząd przypomniał w komunikacie, że zgodnie z prawem, zawierając umowę w swoim mieszkaniu, czyli poza lokalem przedsiębiorcy, konsument może zrezygnować z usług w ciągu 10 dni od momentu zawarcia umowy, a przedsiębiorcy nie wolno pobierać za to żadnych opłat. Ponadto powinien poinformować klienta o tym, że ma prawo odstąpić od kontraktu oraz wręczyć mu formularz odstąpienia od kontraktu.

W informacji prasowej podano, że MNI Telecom odwołało się do sądu od decyzji UOKiK.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | Mustafa | umowy | kara
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »