Vistula i Bytom mają zgodę UOKiK na połączenie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na połączenie spółek Vistula Group i Bytom - podały spółki w komunikatach. Wartość rynkowa obu spółek wynosi ok. 975 mln zł. Fuzja ma polegać na przeniesieniu całego majątku spółki Bytom na Vistulę w zamian za akcje tej spółki. Zgodnie z informacją od spółek po transakcji na rynku nadal obecne będą obie marki.

Połączenie miałoby się odbyć poprzez przeniesienie majątku Bytom na Vistula Group w zamian za akcje Vistula Group. Vistula stałaby się właścicielem 100 proc. akcji Bytomia.

Plan połączenia spółek, podpisany w połowie września ubiegłego roku, zakładał, że w ramach połączenia akcje Bytomia miałyby być wymieniane na nowo emitowane akcje Vistuli według stosunku 1:0,82.

W marcu tego roku parytet został obniżony na korzyść akcjonariuszy Vistuli, do 0,72. Oznacza to, że za jedną akcję Bytomia akcjonariusz tej spółki otrzymać ma 0,72 akcji Vistula Group.

Reklama

Prezes Vistuli Grzegorz Pilch mówił niedawno PAP Biznes, że liczy, iż do fuzji dojdzie do końca tego roku.

Połączenie zatwierdzić muszą jeszcze walne obu spółek. W piątek prezes Vistuli poinformował PAP Biznes, że jest szansa, iż walne odbędą się "na koniec września, na początek października". Na podstawie wyników za 2017 rok powstałaby grupa, której sprzedaż wynosiła ok. 874 mln zł, a zysk netto ok. 54 mln zł.

Na koniec grudnia 2017 roku łączna kapitalizacja obu spółek wynosiła 975 mln zł. Sieć sklepów liczyła 526 punktów o łącznej powierzchni 47,7 tys. m kw.

Spółki liczą, że fuzja da potencjał do wygenerowania synergii marżowych i kosztowych.

Celem jest m.in. zwiększenie przychodów oraz poprawa marży brutto połączonej grupy poprzez koordynację działań promocyjnych, lepszą segmentację marek i korzystniejsze warunki zakupowe.

Uczestnicy koncentracji projektują oraz sprzedają markową odzież oraz akcesoria. Vistula specjalizuje się zarówno w odzieży męskiej i damskiej oraz biżuterii i zegarków.

Należą do niej marki, takie jak Lantier, Vesari, Wólczanka, Lambert, W.KRUK oraz Deni Cler (za pośrednictwem spółek zależnych). Głównym rynkiem zbytu dla produktów Grupy Vistula jest Polska. Bytom działa na rynku odzieży męskiej.

Sprzedaż prowadzi w sieci sklepów własnych i franczyzowych, a także za pośrednictwem własnego e-sklepu. Ponadto w niewielkiej skali sprzedaje hurtowo pod marką Intermoda. Bytom działa wyłącznie na terytorium Polski.

Analizując koncentrację urząd uznał, że jej uczestnicy konkurują ze sobą i innymi podmiotami na rynku eleganckiej odzieży męskiej klasy średniej. Nie rywalizują natomiast z producentami marek luksusowych, a także najtańszych ubrań. Osobnymi produktami są również odzież dziecięca, młodzieżowa i kobieca.

Z kolei w ujęciu geograficznym urząd zbadał zarówno wpływ transakcji na konkurencję w poszczególnych miastach, gdzie Vistula i Bytom prowadzą działalność, a także na terenie całego kraju.

Analiza przeprowadzona przez UOKiK pokazała, że nie dojdzie do ograniczenia konkurencji na żadnym z rynków, na którym działają Vistula Group i Bytom. Dlatego urząd wydał zgodę na połączenie tych przedsiębiorców - mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | Vistula SA | Bytom
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »