Vivid Games z nową strategią

Produkcja 1 do 2 tytułów rocznie, wydawanie i inwestycje w gry producentów zewnętrznych, przejęcia oraz zwiększenie obecności na rynkach azjatyckich - to tylko część kluczowych elementów nowej strategii Vivid Games. Jeszcze w tym roku bydgoska spółka przeprowadzi prywatną ofertę akcji i przeniesie notowania na GPW. W 2016 r. czekają nas premiery dwóch nowych tytułów Street Fighting i Real Casino.

Produkcja 1 do 2 tytułów rocznie, wydawanie i inwestycje w gry producentów zewnętrznych, przejęcia oraz zwiększenie obecności na rynkach azjatyckich - to tylko część kluczowych elementów nowej strategii Vivid Games. Jeszcze w tym roku bydgoska spółka przeprowadzi prywatną ofertę akcji i przeniesie notowania  na GPW. W 2016 r. czekają nas premiery dwóch nowych tytułów Street Fighting i Real Casino.

- Poświęciliśmy kilka miesięcy wytężonej pracy na stworzenie optymalnego naszym zdaniem modelu rozwoju i ekspansji spółki. Uważamy, że realizacja zaprezentowanej dzisiaj strategii wzmocni i ugruntuje wysoką pozycję Vivid Games na światowym rynku rozrywki mobilnej - podkreśla Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Skuteczna promocja i marketing na konkurencyjnym rynku wymaga jednak nakładów finansowych. Dlatego w pierwszej kolejności bydgoska firma zamierza przeprowadzić prywatną ofertę akcji, z której chce pozyskać 7 do 10 mln zł. Papiery zostaną zaoferowane wybranym inwestorom instytucjonalnym. Za cały proces, którego zakończenie planowane jest w pierwszym półroczu bieżącego roku, odpowiedzialne będzie biuro maklerskie IPOPEMA Securities. Kolejnym krokiem będzie przeniesienie notowań na GPW do końca 2015 roku.

Reklama

- Od dłuższego czasu spółka spełnia wszystkie kryteria by być notowana na GPW. Uważam, że nasza pozycja i skala rozwoju przesądza o tym, że miejsce Vivid Games jest na "dużej giełdzie". Mamy również sporo sygnałów od potencjalnych inwestorów, że wejście na GPW, zwiększenie płynności i przejrzystości, może być decydujące jeśli chodzi o inwestycje w nasze akcje - tłumaczy prezes.

Jednym z głównym punktów nowej strategii spółki jest publikacja 2 do 4 nowych gier w modelu Free2Play rocznie. Będzie to możliwe, ponieważ oprócz produkcji, Vivid Games zostanie również wydawcą gier. - Zamierzamy wykorzystać nasze doświadczenia i umiejętności z zakresu promocji, monetyzacji, relacji biznesowych, publikując nie tylko swoje, lecz również najlepsze gry produkowane przez zewnętrznych producentów. Umożliwi nam to znacznie szybszy wzrost wartości niż dotychczas - podkreśla Kościelny.

Spółka zwiększy swoją obecność w Azji, gdzie model Free2Play jest najbardziej popularny. - Przychody branży Azji w 2014 r. podwoiły się i wyniosły blisko 13 mld dolarów, a udział kontynentu w globalnym rynku zwiększył się do 56 proc. Negocjujemy kilkanaście umów, zarówno w zakresie nowych kanałów dystrybucji, jak i przede wszystkim w sprawie publikacji Real Boxing 2 w Azji - zapowiada szef Vivid Games.

Kolejnymi tytułami, które powstaną na fundamencie Real Boxing 2, będą Street Fighting i Real Casino. Ich premiery będą miały miejsce w 2016 r.

- Zamierzamy skoncentrować się na grach związanych ze sportem i rozrywką, opierających się na współzawodnictwie, przeznaczonych dla użytkowników z segmentu mid-core - kontynuuje Kościelny. Vivid Games zamierza zapewnić graczom możliwość globalnego sieciowego współzawodnictwa. Będzie to możliwe dzięki innowacyjnej w skali światowej platformie mobilnego e-sportu, która zostanie uruchomiona w 2016 r.

- Nasze gry dostępne są w ponad 200 krajach na całym świecie, a w turnieje Real Boxing grają setki tysięcy graczy. Zamierzamy zaadoptować fenomen e-sportu do oczekiwań i możliwości platform mobilnych. Rozpoczęcie kampanii promocyjnej platformy planujemy pod koniec tego roku - tłumaczy Jan Chichłowski, product manager Vivid Games. Możliwości te zapewni rozwój autorskich technologii i zwiększenie nakładów na badania i rozwój w wielu kluczowych obszarach. Część tych rozwiązań może być opatentowana i w przyszłości skomercjalizowana.

- - - -

Vivid Games SA działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją najwyższej jakości gier na telefony smartphone i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit Real Boxing.

W połowie 2014 roku miała miejsce premiera kolejnej dużej marki - Godfire: Rise of Prometheus. W czerwcu 2012 r. Vivid Games SA z powodzeniem zadebiutował na rynku NewConnect. W 2014 r. przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 14,9 mln zł (wzrost o 85 proc.), spółka wypracowała 2,7 mln zł zysku netto (wzrost o 268 proc.). Wskaźnik EBITDA wyniósł 3,9 mln zł.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Vivid Games | nowa strategia Grupy PZU
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »