Wojna nadal trwa
Podwyższamy nasze prognozy na lata 2007 i 2008 dotyczące przychodów i zysków, ze względu na wysoką roczną sprzedaż Gazety Wyborczej, dobrą kontrolę kosztów i wyższy od oczekiwanego udział w rynku reklamy w prasie.
Bazując na modelu DCF podwyższamy cenę docelową akcji spółki z 37,6 do 50,5 zł. Rekomendacja Trzymaj bez zmian. Wydaje się, że Agora wygrywa wojnę z Axel Springer w zakresie opiniotwórczych dzienników, jednak następne plany niemieckiego wydawcy wskazują na tocząca się wojnę. Dynamika wzrostu przychodów z segmentu prasy, reklamy zewnętrznej i internetu jest wyższa niż oczekiwano, podczas, gdy ponoszone koszty pozostają pod kontrolą. W I półroczu br. pozytywnie zaskoczyły wysokie przychody dotyczące sprzedaży prasy, natomiast strategia dwóch cen Gazety Wyborczej wygenerowała ekstra przychody, które częściowo pokryły koszty promocji. Sprzedaż Gazety Wyborczej w I półroczu 2007 r. wzrosła o 6% w ujęciu rocznym i wyniosła 548 tys. kopii, podczas gdy sprzedaż innych głównych krajowych dzienników obniżyła się. Sprzedaż Dziennika wydawanego przez Axel Springer w II kw. 2007 r. obniżyła się o 19% w ujęciu rocznym (dane za I półrocze br. są niedostępne). W tym okresie sprzedaż Gazety Wyborczej obniżyła się o jedyne 1%. W półroczu br. ogólne koszty operacyjne Agory obniżyły się o 3%, z powodu niższych płac, kosztów promocji oraz kosztów opcji na akcje. Zakładamy, że w II półroczu utrzyma się wysoka dynamika w zakresie przychodów przy kontrolowanym wzroście kosztów.