Wyniki AmRestu lepszy od konsensusu

Zysk netto grupy AmRest, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w czwartym kwartale 2012 roku 48 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu rocznego spółki. Analitycy spodziewali się tymczasem 25,3 mln zł zysku netto.

Zysk netto grupy AmRest, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w czwartym kwartale 2012 roku 48 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu rocznego spółki. Analitycy spodziewali się tymczasem 25,3 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy wyniósł w IV kwartale 82,2 mln zł i był zdecydowanie wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 31,9 mln zł.

Przychody grupy w IV kwartale 2012 wyniosły 637,9 mln zł. Konsensus PAP zakładał przychody na poziomie 637,3 mln zł.

W całym 2012 roku zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 90,9 mln zł wobec 54,7 mln zł w 2011 roku, a łączny zysk netto 97,9 mln zł wobec 62,6 mln zł rok wcześniej.

Spółka podała, że prawie 60 proc. wzrost zysku netto wynika z zysku z transakcji sprzedaży aktywów Applebee's. Zysk netto oczyszczony ze zdarzeń o charakterze jednorazowym (pozytywny wpływ transakcji Applebee's w kwocie 67,62 mln zł pomniejszonej o podatek w wysokości 9,87 mln zł oraz negatywny wpływ kosztów związanych z rozliczaniem opcji PUT wynoszący 8,57 mln zł) wyniósł w ubiegłym roku 48,7 mln zł.

Reklama

Zysk operacyjny wzrósł do 175,66 mln zł z 90,8 mln zł rok wcześniej.

EBITDA wzrosła do 366 mln zł z 251,5 mln zł w 2011 roku. Marża EBITDA wyniosła 15,55 proc.

EBITDA oczyszczona zarówno o wpływ transakcji Applebee's jak i jednorazowe koszty związane z nowymi otwarciami wyniosła 325,4 mln zł, co stanowi wzrost o 19 proc. rdr.

W całym 2012 roku przychody grupy AmRest wzrosły o 22,5 proc. rdr do 2,353 mld zł.

"Dynamiczny wzrost przychodów spowodowany był: pełnoroczną konsolidacją przejętych w kwietniu 2011 roku restauracji w Hiszpanii i Francji - przychody segmentu Europa Zachodnia wzrosły o 54,7 proc., doskonałymi wynikami rynku rosyjskiego, wynikającymi zarówno z rosnącej sprzedaży w restauracjach porównywalnych, jak i znacznemu przyśpieszeniu tempa otwarć (12 nowych restauracji) - przychody segmentu rosyjskiego wzrosły o 44,7 proc., dynamicznym tempem nowych otwarć w dywizji Europa Środkowo-Wschodnia (CEE) - przychody tego segmentu wzrosły o 10,6 proc." - napisano w komentarzu do sprawozdania.

Największy udział w strukturze przychodów grupy mają restauracje w dywizji CEE, stanowiąc 63,8 proc. sprzedaży.

Na koniec 2012 roku AmRest prowadził łącznie 663 restauracje wobec 682 na koniec 2011 roku. Grupa przejęła w ubiegłym roku 11 restauracji, otworzyła 84, a 9 restauracji zamknięto. Dodatkowo, w rezultacie transakcji sprzedaży restauracji Applebee's do Apple American Group II, liczba restauracji prowadzonych przez AmRest zmniejszyła się o 103 (99 restauracji przekazano, 1 zamknięto, a 3 zostały tymczasowo wyłączone z transakcji).

- Grupa AmRest podtrzymuje, że w tym roku otworzy ponad 100 restauracji, CAPEX ma wynieść ponad 400 mln zł - poinformowała spółka we wtorek.

"Strategicznie, biorąc pod uwagę silną sprzedaż w Rosji w ostatnich 12 miesiącach, AmRest jest teraz skoncentrowany na szukaniu możliwości ekspansji istniejącego portfolio i zasięgu na tamtym rynku" - napisano w komunikacie prasowym.

W tym roku AmRest zamierza otworzyć w Rosji 15 nowych restauracji.

"Zachęca nas do rozwoju utrzymująca się rosnąca mocno sprzedaż w Rosji" - powiedział podczas telekonferencji Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

W 2012 roku sprzedaż na rynku rosyjskim wzrosła do 315,1 mln zł z 217,8 mln zł.

Spółka podtrzymała, że prowadzić będzie testy restauracji marki własnej La Tagliatella na czterech nowych rynkach - USA, Chiny, Indie i Niemcy. W zależności od wyników testów podjęta zostanie decyzja o przyspieszeniu rozwoju.

"W najbliższych miesiącach będziemy zbierać informacje z otwartych już restauracji. Do końca roku zamierzamy określić co najmniej dwa rynki, które będą dla nas najważniejsze" - powiedział Mroczyński.

W tym roku spółka zamierza otworzyć ok. 30 restauracji La Tagliatella.

Od początku 2013 roku sieć grupy powiększyła się łącznie o 14 restauracji, w tym 9 La Tagliatella.

"Celem AmRest w Europie Środkowo-Wschodniej jest dalszy rozwój największej marki Grupy AmRest, KFC, poprzez otwieranie nowych restauracji oraz zwiększenie sprzedaży w istniejących restauracjach. Dodatkowo rozwijane będą marki, Burger King i Starbucks. Spółka jest w stanie sfinansować swój rozwój w 2013 roku wykorzystując wewnętrzne przepływy pieniężne oraz finansowanie dłużne" - napisano w komunikacie.

Spółka przewiduje też kontynuację programu modernizacji wybranych istniejących restauracji - w całym 2013 roku grupa AmRest planuje przeznaczyć na ten cel około 50 mln zł. Znaczną część budżetu renowacji pochłoną działania modernizacyjne w Polsce.

Spółka na bieżąco monitoruje również rynek fuzji i przejęć pod kątem potencjalnych akwizycji.

Zarząd pozostaje optymistycznie nastawiony do perspektyw, biorąc pod uwagę pierwsze sygnały poprawy sytuacji gospodarczej.

"Przy inflacji i stopach procentowych na najniższych historycznie poziomach presja na marże powinna być mniejsza w najbliższych miesiącach" - napisano w komunikacie prasowym spółki.

"Jesteśmy ostrożnie optymistyczni, najgorsze za nami" - powiedział podczas telekonferencji Mroczyński.

Dodał, że w lutym, marcu sprzedaż porównywalna jest płaska, co jest dobrym znakiem.

"Oczekujemy, że druga połowa roku będzie mocniejsza" - powiedział Mroczyński.

Na koniec 2012 roku AmRest prowadził łącznie 663 restauracje wobec 682 na koniec 2011 roku. Grupa przejęła w ubiegłym roku 11 restauracji, otworzyła 84, a 9 restauracji zamknięto. Dodatkowo, w rezultacie transakcji sprzedaży restauracji Applebee's do Apple American Group II, liczba restauracji prowadzonych przez AmRest zmniejszyła się o 103 (99 restauracji przekazano, 1 zamknięto, a 3 zostały tymczasowo wyłączone z transakcji).(

PAP
Dowiedz się więcej na temat: PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »