Wyniki Empiku zbliżony do konsensusu

Wyniki Empiku w II kw. okazały się bardzo zbliżone do konsensusu. Grupa zanotowała przychody na poziomie 703,1 mln zł oraz zysk netto z działalności podstawowej w wysokości 7,9 mln zł - podała spółka w komunikacie.

Wyniki Empiku w II kw. okazały się bardzo zbliżone do konsensusu. Grupa zanotowała przychody na poziomie 703,1 mln zł oraz zysk netto z działalności podstawowej w wysokości 7,9 mln zł - podała spółka w komunikacie.

Przychody całkowite grupy w II kw. wzrosły o 9 proc. rdr. Z kolei, przychody LTL (przychody w porównywalnej grupie sklepów) wzrosły o 0,3 proc. rdr. Wzrosty sprzedaży zanotowały grupa Empik i grupa Smyk, odpowiednio o 8,1 i 8,2 proc.

Według raportu zarządu wzrost przychodów jest efektem 93 otwarć od końca II kw. 2010 r. do końca II kw. 2011 r. oraz pozytywnej dynamiki sprzedaży LTL zanotowanej w grupie Empik i grupie Smyk. W II kw. 2011 r. grupa zanotowała spadek zysku netto z działalności podstawowej o 60,8 proc rdr. "Zysk jest mniejszy od ubiegłorocznego głównie na skutek wyższych kosztów amortyzacji, wzrostu kosztów finansowych wynikającego z istotnie wyższego poziomu długu netto na koniec czerwca 2011 w porównaniu do czerwca 2010 r." - napisano w raporcie zarządu. Wartościowa marża brutto grupy wzrosła o 9,5 proc., a w ujęciu procentowym o 0,2 p.p. do 45,1 proc. z 44,9 proc. w II kw. 2010 r. Wzrost pochodzi głównie z grupy Empik i Smyk.

Reklama

W drugim kwartale 2011 r. EBITDA grupy wyniosła 50,9 mln zł w porównaniu do 51,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. "Na poziom EBITDA w II kw. 2011 wpłynęły przede wszystkim wzrosty kosztów najmu, wynagrodzeń oraz koszty sklepów partnerskich, wynikające z dużej liczby nowych otwarć, które mają mniejszą produktywność" - napisano w raporcie zarządu. Najsłabszy w II kw. był segment modowy, w którym zysk netto z działalności podstawowej spadł o 97,6 proc., a EBITDA spadła o 47,9 proc. W II kw. 2011 r. sieć sprzedaży grupy powiększyła się per saldo o 12 punktów. Otwarto 19 lokalizacji, zamknięto 7. Na koniec VI 2011 r. sieć sprzedaży liczyła 743 punkty o łącznej powierzchni netto 311.572 m. kw.(

PAP
Dowiedz się więcej na temat: zbliżenia | Empik | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »