Wyniki NG2 z lepszymi marżami

- Zysk netto grupy NG2 w II kwartale 2010 roku wyniósł 47,7 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Konsensus rynkowy zakładał wynik netto na poziomie 50,5 mln zł.

- Zysk netto grupy NG2 w II kwartale 2010 roku wyniósł 47,7 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Konsensus rynkowy zakładał wynik netto na poziomie 50,5 mln zł.

Zysk netto grupy NG2 w II kwartale 2010 roku wyniósł 47,7 mln zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej 50,9 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Konsensus rynkowy zakładał wynik netto na poziomie 50,5 mln zł.

Zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 38,6 mln zł i był lekko niższy od oczekiwań rynkowych zakładających 41,1 mln zł EBIT.Przychody wyniosły w II kwartale 244,5 mln zł. Analitycy spodziewali się, że przychody wyniosą 244,9 mln zł.

Po I półroczu NG2 ma 52,78 mln zł zysku netto, 47,83 mln zł zysku operacyjnego i 440,26 mln zł przychodów. W analogicznym okresie 2009 roku zysk spółki wynosił prawie 35,5 mln zł, EBIT 46,74 mln zł, a przychody 422,14 mln zł.

Reklama

Spółka podała, że przychody ze sprzedaży detalicznej wzrosły o 12,1 proc. rdr do 391,427 mln zł, a przychody ze sprzedaży franczyzowej i innej (hurtowej) spadły o 33 proc. do 48,84 mln zł.

"Korzystniejszy układ kursów walutowych oraz cen zakupów towarów pozwolił uzyskać wyższy poziom marż we wszystkich kanałach dystrybucji" - napisano w komentarzu do wyników.

Na koniec czerwca 2010 roku sieć sprzedaży GK NG2 obejmowała 707 placówek, na co składało się 269 salonów firmowych CCC w kraju, 49 butików QUAZI, 222 sklepów własnych BOTI, 127 sklepów sieci franszyzowej i 40 salonów firmowych CCC w Czechach.

Powierzchnia sprzedaży we własnych placówkach zlokalizowanych na terenie Polski i Czech wzrosła do 134,9 tys. mkw z 114,3 tys. mkw na koniec czerwca 2009), tj. o 18 proc.

W ciągu I półrocza 2010 roku sieć salonów własnych CCC powiększyła się o 15 placówek, natomiast BOTI o 9 sklepów własnych."Należy podkreślić, że w omawianym okresie powierzchnia placówek własnych wzrosła o 18 proc., natomiast koszty sprzedaży były wyższe o 8,5 proc. (rdr)" - napisano w raporcie.

NG2 podało, że na poziom skonsolidowanego wyniku netto wpływ miało utworzenie w Szwajcarii spółki zależnej NG2 Suisse S.a.r.l.

"W sprawozdaniu skonsolidowanym rozpoznana została operacja utworzenia aktywa z tyt. podatku odroczonego w kwocie 18.753 tys. PLN (aktywo dotyczy znaków towarowych wniesionych aportem do spółki zależnej NG2 Suisse). Wpływ na wynik netto ww. operacji, w okresie sprawozdawczym, wynosi 18.604 tys. PLN" - napisano.

Poniżej przedstawiamy wyniki NG2 w II kwartale 2010 roku według wyliczeń PAP i ich odniesienie do konsensusu PAP.

                  wyniki*      konsensus PAP       różnica
zysk netto       47,7 mln zł     50,5 mln zł     - 5,5 proc.
EBIT             38,6 mln zł     41,1 mln zł       - 6 proc.
przychody       244,5 mln zł    244,9 mln zł     - 0,1 proc.

*wyniki za II kw. wg obliczeń PAP na podstawie raportu NG2 za I półrocze 2010 r. i raportu za I kwartał 2010 r.

- - - - -

NG2 zamierza rozwijać sieć sklepów franczyzowych w Rosji i na Ukrainie

NG2, dystrybutor i producent obuwia, zamierza rozwijać sieć sklepów franczyzowych w Rosji i na Ukrainie. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy planowane jest otwarcie 5-6 pierwszych placówek. Franczyza poza granicami Polski ma być furtką rozwoju w obliczu coraz bardziej płaskiego rynku krajowego.

- Rynek w Polsce stopniowo będzie się spłaszczał, dlatego zdecydowaliśmy się na rozwój franczyzy na Ukrainie i w Rosji. Część potencjalnych franczyzobiorców to nasi dotychczasowi partnerzy handlowi, z którymi już współpracujemy, ale na dużo mniejszą skalę. Sami zgłosili się do nas z propozycjami otwarcia sklepów pod naszym szyldem - powiedział na konferencji prasowej wiceprezes Piotr Nowjalis.

- Szacujemy, że na początek, w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, otwartych zostanie pięć-sześć placówek - dodał.

Wyjaśnił, że zarówno Rosja jak i Ukraina to duże, rentowne i perspektywiczne rynki, a model franczyzowy minimalizuje ryzyko związane z wejściem do nowych krajów.

Jednocześnie podstawą strategii firmy na najbliższe trzy lata pozostaje zwiększanie udziału w krajowym rynku obuwniczym.

Przedstawiciele NG2 poinformowali, że w tym roku realistyczne jest otwarcie ok. 50-60 placówek, ale w tym 8 w Czechach. Tymczasem wcześniejsze zapowiedzi mówiły o 78 placówkach. Ograniczenie planów spowodowane jest opóźnieniami w oddaniu do użytkowania nowych projektów, coraz większym nasyceniem rynków lokalnych i selektywnością lokalizacji.

NG2 zamierza przy tym ograniczać model franczyzowy w Polsce. Do końca roku udział franczyzy w obrotach ma spaść do 15 proc. z 18,31 proc. na koniec pierwszego półrocza.

W pierwszych sześciu miesiącach największa sprzedaż generowana była w sklepach CCC - 54,8 proc., wspomniana już franczyza miała 18,3-proc. udział, sklepy BOTI 17,9-proc. udział, a Quazi 2,06-proc.

Jak poinformował wiceprezes, w tym roku marka Quazi powinna być już rentowna.

W II kwartale przychody ze sprzedaży grupy spadły rok do roku o blisko 6 proc., do 244,6 mln zł, zysk operacyjny spadł o 1,5 proc. 38,7 mln zł, a zysk netto wzrósł o 54,4 proc., do 47,7 mln zł. O istotnej zwyżce wyniku netto zdecydowały jednak czynniki jednorazowe. Jak wyjaśnił wiceprezes, w II kw. zaksięgowane zostały efekty przyszłych oszczędności z tytułu amortyzowania znaków towarowych. Ta operacja poprawiła wynik o 15,5 mln zł.

Kwiecień i maj upłynęły pod znakiem spadku liczby odwiedzających sklepy osób (odpowiednio o 21,2 proc. i 12,6 proc.). W czerwcu nastąpił wzrost liczby odwiedzających o blisko 11 proc.

- Ta trudna sytuacja wymusiła na nas rezygnację z wyprzedaży w II kwartale, co z kolei pozwoliło nam nieco zwiększyć marżę w tym okresie rok do roku - powiedział wiceprezes.

Po półroczu przychody grupy wyniosły 440,3 mln zł (wzrost o 4,3 proc. r/r), zysk operacyjny 47,8 mln zł (wzrost o 2,3 proc. r/r), a zysk netto 52,8 mln zł (wzrost o 48,7 proc. r/r).

Firma postawiła sobie za cel dwucyfrowy wzrost sprzedaży w drugim półroczu.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że NG2 zamierza wypłacać w kolejnych latach wyższą niż dotychczas dywidendę.

- Myślę, że 2009 rok był ostatnim rokiem, gdy spółka proponowała akcjonariuszom 1 zł dywidendy na akcję. W przyszłych latach będzie to kwota zdecydowanie wyższa - powiedział Nowjalis.

- Docelowo, jak skończymy w spółce inwestycje zaplanowane na lata 2010-2011, nic nie stoi na przeszkodzie, by kwota dywidendy była bliska naszemu rocznemu zyskowi netto - dodał.

Poinformował jednocześnie, że z zysku za 2010 rok może być wypłacone co najmniej 1,5 zł dywidendy na akcję.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PAP | Netto | dywidenda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »