Zakończono budowę szybu w Bziu

W poniedziałek, 10 października 2016 roku Kopex PBSz oficjalnie zakończył głębienie Szybu I Bzie dla Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Na głębokości 1164 metrów pod ziemią, na dnie szybu, Józef Pawlinów, zastępca prezesa Jastrzębskiej Spółki Węglowej ds. technicznych i Janusz Olszewski, wiceprezes zarządu Kopex PBSz odebrali, zgodnie z tradycją górniczą, meldunek o zakończeniu prac.

W poniedziałek, 10 października 2016 roku Kopex PBSz oficjalnie zakończył  głębienie Szybu I Bzie dla Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Na głębokości 1164 metrów pod ziemią, na dnie szybu, Józef Pawlinów, zastępca prezesa Jastrzębskiej Spółki Węglowej ds. technicznych i Janusz Olszewski, wiceprezes zarządu Kopex PBSz odebrali, zgodnie z tradycją górniczą, meldunek o zakończeniu prac.

- Szyb I Bzie jest gwarancją rozwoju kopalni Borynia-Zofiówka-Jastrzębie oraz Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Nowy szyb pozwoli nam dotrzeć do jednych z największych złóż węgla koksowego w Europie - powiedział Józef Pawlinów, wiceprezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

Umowę na drążenie szybu podpisano w roku 2009, w grudniu 2010 roku rozpoczęto drążenie szybu. Inwestycja kosztowała JSW ponad 300 milionów złotych, natomiast koszt głębienia szybu 1 Bzie wyniósł około 250 milionów złotych.

- To był pierwszy od ponad dwudziestu lat szyb głębiony na Śląsku. Cieszymy się, że wspólnie z Jastrzębską Spółką Węglową udało nam się inwestycje doprowadzić do szczęśliwego końca - powiedział Janusz Olszewski, wiceprezes Kopex PBSz.

Reklama

Szyb 1 Bzie pozwoli udostępnić jedne z największych złóż węgla koksowego typu 35.2 hard w Europie - Bzie-Dębina 2-Zachód i Bzie-Dębina 1-Zachód. Wielkość zasobów bilansowych występujących w tych złożach szacowana jest na ponad 300 mln ton.

Dzięki ich udostępnieniu i zagospodarowaniu żywotność kopalni Borynia-Zofiówka-Jastrzębie będzie przedłużona co najmniej do 2051 roku. Szyb 1 Bzie jest już połączony z wyrobiskami Ruchu Zofiówka na poziomie 1110. Dzięki temu Ruch Zofiówka zyskał niezbędne połączenie wentylacyjne, dzięki któremu będzie można bez zakłóceń prowadzić prace przygotowawcze a szczególnie eksploatacyjne w partii N pokładu 505/1, gdzie w 2018 roku ma ruszyć eksploatacja pierwszej ściany.

oprMZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »