Zarząd Jujubee stawia na dwa tytuły

Zarząd Jujubee S.A. przedstawił zaktualizowany harmonogram wydawniczy na lata 2019-2020 i zapowiedział dwa nowe tytuły.

Zarząd Jujubee S.A. przedstawił zaktualizowany harmonogram wydawniczy na lata 2019-2020 i zapowiedział dwa nowe tytuły.

Już w pierwszej połowie przyszłego roku na rynku zadebiutuje nowa gra od Jujubee. Spółka postanowiła także zrewidować potencjał rynkowy zaplanowanych projektów i podjęła decyzję o aktualizacji swojego planu wydawniczego na lata 2019-2020.

W efekcie Jujubee zdecydowało się zrezygnować z produkcji gier o roboczych nazwach Konklawe i Kengir, a zamiast tego skupić się na dwóch nowych tytułach. Pierwszym z nich jest FLASHOUT 3, kontynuacja bardzo dobrze przyjmowanych dotąd przez rynek produkcji z segmentu gier wyścigowych. Planowana data premiery to 2020 rok. Gra jest realizowana z myślą o komputerach PC/Mac i konsolach. Drugim projektem jest tytuł o roboczej nazwie Deep Diving Simulator. Tytuł ten otworzy przed graczami możliwość wcielenia się w nurka głębinowego i odkrywania tajemnic skrywanych w morskich głębinach. Gra będzie tworzona na bazie technologii i zawartości graficznej opracowanej przy okazji realizacji projektu KURSK, co pozwoli na osiągnięcie istotnych oszczędności w procesie produkcyjnym. Deep Diving Simulator będzie pozycją tworzoną z myślą o platformach PC i VR, ale spółka nie wyklucza przeniesienia tytułu na inne platformy w przyszłości.

Reklama

Kolejną niezmiernie istotną produkcją studia jest Realpolitiks 2, druga część doskonale przyjętej przez rynek gry strategicznej. Współproducentem tytułu jest wydawca 1C Company, zaś realizacja projektu przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem. Warto nadmienić, że z dniem dzisiejszym Wiceprezes Zarządu Igor Zieliński podjął decyzję o zmianie swojej roli w Jujubee i postanowił zrezygnować z funkcji zarządczej, aby w pełni skoncentrować się na realizacji projektu Realpolitiks 2 oraz projektu Witchhammer objętego dofinansowaniem z programu Kreatywna Europa w charakterze Dyrektora Kreatywnego oraz Producenta. Pan Igor Zieliński będzie także odpowiedzialny za realizację projektu badawczego będącego przedmiotem dofinansowania sektorowego GameINN.

Spółka nie zapomina także o KURSKU. Choć gra spotkała się z chłodniejszym przyjęciem przez rynek niż oczekiwano, to wraz z premierą tytułu na pozostałych zapowiedzianych platformach (w tym wraz z wprowadzeniem wsparcia dla technologii VR) można oczekiwać dalszego wzrostu przychodów generowanych ze sprzedaży. Jujubee konsekwentnie wprowadza istotne zmiany i poprawki, dzięki czemu gra otrzymuje coraz lepsze recenzje od graczy. Firma spodziewa się, że dzięki wprowadzanym usprawnieniom oraz planowanym promocjom sprzedaż gry będzie satysfakcjonująca i ostatecznie doprowadzi do zwrotu inwestycji.

"W przypadku KURSKA wszyscy liczyli na więcej, ale wiedzieliśmy, że będzie to specyficzna produkcja, która nie trafi w gust każdego. Temat katastrofy będzie jednak zawsze aktualny, już teraz większość graczy odbiera tytuł pozytywnie. Średnia ocen w sklepie Steam jest zbliżona do tej z Realpolitiks, a liczne poprawki i usprawnienia powinny dodatkowo poprawić odbiór tytułu. Musimy także pamiętać o bardzo istotnym aspekcie naszej działalności, który jest często pomijany w ocenach analityków. Przez cały okres tworzenia gry spółka prowadziła bardzo zbilansowaną działalność i rozsądnie dysponowała środkami. Ponadto dzięki produkcji KURSKA firma zyskała także nowe kompetencje, umożliwiające między innymi znacznie tańsze tworzenie nowych tytułów. Pierwszym tego przykładem będzie Deep Diving Simulator - symulator nurka głębinowego, który studio zrealizuje po minimalnych kosztach." - powiedział Michał Stępień, Prezes Zarządu Jujubee S.A.

Premiera KURSKA na platformach Mac i Linux jest zaplanowana na pierwszy kwartał 2019 roku. Spółka pracuje także nad wprowadzeniem wsparcia dla technologii VR oraz konwersją gry na konsole.

Jujubee zawsze podkreślało, że zamierza tworzyć kilka produkcji jednocześnie celem minimalizacji ryzyka. Efektem realizacji tej strategii jest premiera gry Truck Simulation 19, która miała miejsce zaledwie kilka dni temu, 14 listopada. Tytuł był realizowany na zlecenie niemieckiego wydawcy Astragon Entertainment GmbH i Jujubee będzie partycypować w przychodach z tej produkcji. Gra, wydana na platformy iOS i Android, spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem przez rynek. W sklepie App Store (Apple), gdzie Truck Simulation 19 jest oferowane w wersji płatnej, produkcja dotarła do TOP 10 zestawienia Top Overall (najlepiej sprzedające się gry i aplikacje) w ponad 20 krajach świata - w tym na tak istotnych rynkach jak Niemcy, Francja czy Włochy. Spółka nie wyklucza dalszej współpracy z Astragon Entertainment GmbH przy kolejnych tytułach.

Jujubee S.A. to studio deweloperskie zajmujące się tworzeniem gier wideo, które ma swoim koncie takie tytuły jak: "FLASHOUT 3D", "Suspect in Sight", "Take Off - The Flight Simulator", strategię czasu rzeczywistego "Realpolitiks" oraz grę przygodowo-dokumentalną "KURSK". Studio zostało założone przez byłych pracowników CD Projekt RED, Traveller's Tales oraz Inifinite Dreams. Celem firmy jest tworzenie niesamowicie grywalnych i doskonale wyglądających gier na wszystkie istotne platformy sprzętowe, takie jak iOS (iPhone, iPod, iPad), Android, Mac, PC i konsole. Jujubee jest spółką notowaną na rynku NewConnect (JJB).

mzb

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »