Zysk netto AmRestu wyższy od oczekiwań

Zysk netto grupy AmRest przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w II kwartale 2010 roku 12,4 mln zł - podała spółka w komunikacie. Zysk okazał się wyższy od konsensusu rynkowego na poziomie 11 mln zł zysku netto.

Zysk netto grupy AmRest przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w II kwartale 2010 roku 12,4 mln zł - podała spółka w komunikacie. Zysk okazał się wyższy od konsensusu rynkowego na poziomie 11 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy wyniósł w II kwartale 2010 roku 13,26 mln zł wobec 15,28 mln zł EBIT przed rokiem i był niższy od oczekiwań analityków na poziomie 21,4 mln zł.

Przychody grupy AmRest wyniosły 500,92 mln zł wobec 513,83 mln zł rok wcześniej i były zgodne z konsensusem na poziomie 501 mln zł.

Po I półroczu 2010 grupa AmRest ma 982,1 mln zł przychodów, 38,1 mln zł EBIT i 23,9 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie 2009 roku grupa miała 1,035 mld zł przychodów, prawie 41,5 mln zł EBIT i 26,3 mln zł zysku netto.

Reklama

"Spadek sprzedaży wynikał głównie z umocnienia się złotówki do dolara amerykańskiego i spowodowany tym słabszy wynik restauracji amerykańskich w przeliczeniu na polską walutę" - napisano w komentarzu do wyników.

Sprzedaż AmRestu w Europie spadła w I półroczu licząc w zł o 0,7 proc. rdr, a w Stanach Zjednoczonych spadła o 11,9 proc. W samym II kwartale sprzedaż w Europie spadła o 1,5 proc., a w USA o 4,5 proc.

Od początku roku restauracje w USA wygenerowały 37,1 proc. przychodów grupy, a rynek polski 37,3 proc.

AmRest podał, że marża EBITDA grupy w pierwszej połowie 2010 roku wzrosła do 9,1 proc. z 8,9 proc. w analogicznym okresie roku 2009.

"Było to możliwe dzięki znacznemu polepszeniu wyników biznesu rosyjskiego i dalszej poprawie efektywności w restauracjach amerykańskich. Marża EBITDA wzrosła do 13,3 proc. z 7,6 proc. i do 5,0 proc. z 4,1 proc., odpowiednio w Rosji i w USA. Wynika to w dużej mierze z efektów restrukturyzacji w Rosji i dalszego wzrostu biznesu rosyjskiego oraz poprawie efektywności po stronie kosztów pracy w USA." - napisano w komentarzu do wyników.

Najwyższą marżę EBITDA AmRest wygenerował na rynku polskim, w pierwszej połowie 2010 było to 14,4 proc.

Na dzień 24 sierpnia 2010 roku AmRest prowadził łącznie 443 restauracje (437 na koniec grudnia 2009). Od początku roku spółka otworzyła 15 nowych restauracji, głównie w Polsce. Zamknięto 9 restauracji, miało to związek głównie z zapowiadaną konwersją "multibrandów" i restrukturyzacją biznesu rosyjskiego.

AmRest chce w kolejnych latach w Europie Środkowo-Wschodniej kontynuować około 20-proc. roczny wzrost przychodów ze sprzedaży i obecnie nie planuje kolejnych przejęć w 2010 roku - poinformowała spółka w komunikacie.

"AmRest będzie kontynuował ekspansję głównie poprzez wzrost organiczny na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Dodatkowo Spółka na bieżąco monitoruje rynek przejęć i akwizycji pod kątem potencjalnego przejęcia - w chwili obecnej AmRest nie planuje kolejnych przejęć w roku 2010, niemniej potencjalna akwizycja nie jest wykluczona, w przypadku gdy pojawi się odpowiedni cel i możliwość sfinansowania takiej transakcji" - napisano w raporcie.

"W Europie Środkowo-Wschodniej AmRest w kolejnych latach planuje kontynuować wzrost w tempie około 20 proc. rocznie pod względem wysokości przychodów ze sprzedaży" - dodano.

Spółka podała, że w całym 2010 roku planuje przeznaczyć na modernizację wybranych istniejących restauracji około 50 mln zł. Znaczną część tego budżetu renowacji pochłoną działania modernizacyjne w Polsce.

AmRest podał, że jego celem w Europie Środkowo-Wschodniej jest dalszy rozwój najbardziej rozwiniętej marki grupy, KFC, poprzez otwieranie nowych restauracji oraz zwiększenie sprzedaży w istniejących restauracjach, a także rozwijanie nowych marek, Burger King i Starbucks, poprzez otwieranie nowych restauracji głównie na podstawowych rynkach w Polsce i Czechach.

"Zarząd przewiduje, że rozwój długoterminowy będzie finansowany w większości poprzez środki własne. Dodatkowo Spółka nie wyklucza przyspieszenia rozwoju, które może wiązać się z dodatkowym finansowaniem zewnętrznym" - napisano w raporcie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | USA | Netta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »