Zysk netto Cyfrowego Polsatu w IV kwartale 2014 wyniósł 14 mln zł

Zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w czwartym kwartale 2014 roku 14 mln zł i okazał się wyższy od konsensusu, który zakładał 3,3 mln zł straty.

Zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w czwartym kwartale 2014 roku 14 mln zł i okazał się wyższy od konsensusu, który zakładał 3,3 mln zł straty.

Prognozy analityków dotyczące wyniku netto wahały się w przedziale od minus 33,4 mln zł do plus 22,4 mln zł.

Przychody ze sprzedaży grupy wyniosły w czwartym kwartale 2,521 mld zł i były bardzo bliskie konsensusu na poziomie 2,526 mld zł.

EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu w tym okresie wyniosła 837,3 mln zł, i była niższa o 2,5 proc. od oczekiwań analityków. Marża EBITDA na koniec roku wyniosła 33,2 proc.

Grupa podała w prezentacji wynikowej, że spodziewa się w 2015 roku pozytywnego wpływu na rentowność zmiany warunków umowy z grupą Midas. Opublikowany we wtorek aneks do umowy między operatorami zakłada obniżkę stawki za przesył jednego gigabajta danych od początku 2015 roku. Cyfrowy Polsat podał, że symulowany wpływ obniżenia stawki na wyniki IV kwartału podniósłby wynik EBITDA grupy o 83 mln zł.

Reklama

Wolne przepływy pieniężne grupy w czwartym kwartale wyniosły 414 mln zł.

Na koniec minionego roku główny kowenant grupy Cyfrowego Polsatu, a więc wskaźnik dług netto do zysku EBITDA, osiągnął wartość 3, według nominalnej wyceny długu.

W całym 2014 roku grupa Cyfrowego Polsatu wypracowała 7,409 mld zł przychodów, 2,74 mld zł zysku EBITDA, 1,44 mld zł zysku operacyjnego oraz 292,4 mln zł zysku netto.

Poniżej tabela z porównaniem wyników Cyfrowego Polsatu w czwartym kwartale 2014 roku do konsensusu PAP:

4Q2014 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2014 rdr
Przychody 2521,1 2524,7 -0,1% 215,0% 4,2% 7409,9 154,6%
EBITDA 837,3 858,5 -2,5% 204,0% -8,0% 2738,3 161,7%
EBIT 393,5 390,7 0,7% 90,3% -8,9% 1442,4 82,6%
Zysk netto 14,0 -3,3 - - - 292,4 -44,4%
marża EBITDA 33,2% 34,0% -0,82 -1,19 -4,40 37,0% 1,01
marża EBIT 15,6% 15,5% 0,13 -10,23 -2,24 19,5% -7,67
marża netto 0,6% -0,1% 0,68 -21,08 -1,43 3,9% -14,11

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej

Cyfrowy Polsat podał, że w 2014 roku segment telewizyjny grupy wygenerował 1,258 mld zł przychodów, o 15 proc. więcej rok do roku. Po skorygowaniu przychodów o czynniki jednorazowe, czyli sprzedaż RS TV, nabycie spółki Polskie Media oraz Mistrzostwa Świata FIVB, przychody wzrosły o 5 proc., głównie za sprawą wyższych przychodów z reklamy oraz z większej ilości kanałów zewnętrznych ilości kanałów zewnętrznych obsługiwanych przez Polsat Media.

Wynik EBITDA tego segmentu w ubiegłym roku wyniósł 404 mln zł, rosnąc o 6 proc. rocznie. Marża wyniosła 32,1 proc.

Zysk netto segmentu osiągnął wartość 332 mln zł.

Wyniki segmentu telefonii komórkowej

W prezentacji wynikowej Cyfrowy Polsat podał wyniki grupy Eileme 2, która jest właścicielem spółki Polkomtel, operatora sieci Plus.

Przychody grupy wyniosły w 2014 roku 6,572 mld zł i były o 1,7 proc. niższe rok do roku.

W prezentacji podano, że wygasający wpływ obniżek stawek MTR przekładał się na stabilizację wartości łącznych przychodów, a przychody rosły zarówno w trzecim, jak i czwartym kwartale. Wpłynęły na to rosnące przychody z transmisji danych, ze sprzedaży sprzętu oraz rosnący strumień przychodów hurtowych, które mitygują presję na przychody z usług głosowych.

Zysk EBITDA grupy Eileme 2 wyniósł 2,642 mld zł, spadając o 7,6 proc. w porównaniu do 2013 roku. Marża zysku wyniosła 40,2 proc. i była niższa o 2,6 pkt. proc.

Wolne przepływy pieniężne spadły o 39,5 proc. do 734 mln zł.

Zadłużenie netto do zysku EBITDA Eileme 2 wyniosło na koniec roku 3,4.

Główne wskaźniki operacyjne

Łączna liczba usług świadczonych przez grupę Cyfrowego Polsatu na koniec roku wynosiła 16.482.031. Na koniec 2013 roku liczba ta wynosiła 16.447.334. Wzrost liczby usług w ujęciu rok do roku wyniósł 0,2 proc.

Liczba usług płatnej telewizji na koniec roku wyniosła 4.391.702 i była o 4,3 proc. wyższa rok do roku. Liczba usług telefonii komórkowej spadła natomiast o 2,8 proc. do 6.587.915.

Średnie ARPU na klienta w segmencie usług kontraktowych wyniosło 87,2 zł, o 10 groszy więcej niż przed rokiem.

Na koniec grudnia grupa miała 569 tys. klientów usług pakietowych smartDom. Liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów wyniosła 1,753 mln, co oznacza, że w samym czwartym kwartale klienci tej usługi dokupili 394 tys. dodatkowych usług.

Udziały w oglądalności segmentu telewizyjnego grupy Cyfrowego Polsatu wyniosły w czwartym kwartale 24,5 proc., wobec 23,1 proc. rok wcześniej.

Udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł w 2014 roku do 25,1 proc. z 23,6 proc. w 2013. Przychody z reklamy i sponsoringu wzrosły rok do roku o 12,3 proc. i wyniosły 958 mln zł.

Główne cele grupy na 2015 rok

W prezentacji wynikowej Cyfrowy Polsat podał, że celem na 2015 rok będzie wzrost całkowitej liczby sprzedanych usług (RGU) i nasycenia bazy klientów usługami zintegrowanymi oraz budowa ARPU.

W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej grupa celuje natomiast w utrzymanie udziałów w oglądalności oraz wzrost przychodów reklamowych przynajmniej zgodny z dynamiką wzrostu rynku reklamy telewizyjnej.

W zakresie wyników finansowych celem jest utrzymanie marż, dalsza optymalizacja bazy kosztowej oraz konsekwentne obniżanie zadłużenia.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Cyfrowy Polsat SA | wyniki finansowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »