Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 18 listopada 2021 roku
W czwartek, 18 listopada Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 153 zł, czyli o 0,26 proc. mniej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 153,4 zł. O godzinie 10.19 kurs akcji wzrósł do poziomu 153,4 zł, a następnie, o 15.02, spadł do wartości 145,6 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 147 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 48, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 4 940 sztuk. Obroty wyniosły 713 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka, po poprzednim wzroście, odnotowała spadek podobnie jak to miało miejsce w ostatni wtorek, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki spadła o 3,16 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 5,45 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 90,41 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 81,48 proc.
W czwartek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG spadł o 1,93 proc. do poziomu 70 145 punktów, a wartość spółki spadła aż o 4,17 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły mocno rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 3,38 proc. do poziomu 9 094 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek medialnych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).