Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 2 października 2020 roku
W piątek, 2 października Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 69,8 zł, czyli o 1,16 proc. więcej niż na zamknięciu czwartkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 69,0 zł. O godzinie 13.27 kurs akcji wzrósł do poziomu 70 zł, a następnie, o 16.48, spadł do wartości 67 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 68 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 16, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 2 034 sztuk. Spadek był przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 137 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 641 tys. zł.
Analizowana sesja była kolejną spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki obniżyła się o 0,87 proc., w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 8,11 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 1,80 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 2,58 proc.
W piątek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,02 proc. do poziomu 49 043 punktów, a wartość spółki spadła o 1,45 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły mocno rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 1,68 proc. do poziomu 4 755 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania sektora medialnego na rynek indeks WIG wzrósł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).