Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 21 września 2020 roku
W poniedziałek, 21 września Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 66,4 zł, czyli o 0,3 proc. mniej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 66,6 zł. To była minimalna wartość tej spółki w tym dniu. Poziom maksymalny - 71,8 zł - spółka osiągnęła o godzinie 9.44 by na zamknięciu spaść do poziomu 66,6 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 49, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 5 875 sztuk. Obroty wyniosły 399 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka utrzymała na zamknięciu poziom notowań z ostatniej sesji. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zmniejszyła się o 4,86 proc., w ciągu miesiąca obniżyła się o 8,52 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 0,91 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 4,58 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 2,77 proc. do poziomu 48 448 punktów, a wartość spółki nie zmieniła się. Spółki z branży medialnej do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,39 proc. do poziomu 4 695 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek medialnych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża medialna zachowywała się gorzej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,39 proc., a wartość spółki nie zmieniła się.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).