Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 21 września 2022 roku
W środę, 21 września Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 100,2 zł, czyli o 1,38 proc. mniej niż na zamknięciu wtorkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 101,6 zł. O godzinie 9.05 kurs akcji spadł do poziomu 100 zł, a następnie o 9.16 wzrósł do wartości 104,2 zł, by na zamknięciu spaść do poziomu 102,8 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 38, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 20 117 sztuk. Wzrost był przy dużym obrocie, co może budzić radość wśród inwestorów. Obroty wyniosły 2,07 mln złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 485 tys. zł.
Analizowana sesja była trzecią sesją wzrostową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 2,80 proc., w ciągu miesiąca spadła o 9,82 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zmniejszyła się o 26,57 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 24,19 proc.
W środę Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,46 proc. do poziomu 49 478 punktów, a wartość spółki wzrosła aż o 1,18 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,81 proc. do poziomu 5 980 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania sektora medialnego na rynek indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża medialna zachowywała się dużo gorzej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,81 proc., a wartość spółki wzrosła o 1,18 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).