Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 7 kwietnia 2022 roku
W czwartek, 7 kwietnia Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 121,8 zł, czyli o 3,92 proc. więcej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 117,2 zł. To była także maksymalna wartość tej spółki w tym dniu. Poziom minimalny - 115,6 zł - spółka osiągnęła na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 36, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 2 765 sztuk. Spadek był przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 321 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 2,28 mln zł.
Analizowana sesja była kolejną spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki wzrosła o 1,92 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 3,19 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 19,59 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 17,54 proc.
W czwartek Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 1,15 proc. do poziomu 63 525 punktów, a wartość spółki spadła tylko o 0,51 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska pchały mocno rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 2,17 proc. do poziomu 7 700 punktów. Pomimo pozytywnego oddziaływania sektora medialnego na rynek indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża medialna zachowywała się dużo lepiej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 2,17 proc., a wartość spółki spadła o 0,51 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).