Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 8 czerwca 2021 roku
We wtorek, 8 czerwca Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 111,6 zł, czyli o 1,41 proc. mniej niż na zamknięciu poniedziałkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 113,2 zł. O godzinie 9.26 kurs akcji wzrósł do poziomu 112,8 zł, a następnie, o 14.17, spadł do wartości 111 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 111,6 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 33, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 2 406 sztuk. Spadek odbył się przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 250 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 1,3 mln zł.
Analizowana sesja była kolejną spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki spadła o 3,13 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 10,71 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 49,20 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 53,3 proc.
We wtorek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,41 proc. do poziomu 66 498 punktów, a wartość spółki spadła aż o 1,41 proc. Spółki z branży medialnej do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,89 proc. do poziomu 7 463 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek medialnych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).