IAI (IAI): Raport miesięczny za listopad 2017 r. - raport 23

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za listopad 2017 roku.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Reklama

Przychody Spółki według szacunków Zarządu kolejny miesiąc z rzędu rosną w tempie powyżej 60% rocznie. W listopadzie 2017 r. wyniosły one ok. 2,93 mln złotych netto, co oznacza wzrost o 61% wobec listopada 2016 roku. Kolejne zaprezentowane poniżej nowości, w przyszłości zapewnią dalsze dynamiczne wzrosty przychodów Spółki.


Informacje dotyczące IAI-Shop.com (IdoSell Shop):

IAI udostępniła możliwość stworzenia własnego schematu (1) zawierającego indywidualne ustawienia kolorystyczne dostosowane do brandingu sklepu. I ten mechanizm jest od razu połączony z standardowymi szablonami aukcji (2). Co jest kompleksowym rozwiązaniem wspierającym wszechstronną komunikację marki sklepu. Przygotowany schemat może być następnie wykorzystywany w standardowym template sklepu jak również w jego domyślnych szablonach wiadomości e-mail oraz aukcji. Pozwala to na większą swobodę w zakresie indywidualnego dopasowania kolorystyki do własnych potrzeb Klienta bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W przypadku sklepów, które muszą być uruchomione szybko i w niskim budżecie jest to idealne rozwiązanie minimalizujące koszty oraz „time to market”. Z drugiej strony zapewnia bardzo estetyczny wygląd, spójną komunikację i olbrzymią funkcjonalność IAI-Shop.com (IdoSell Shop). W ten sposób Spółka ułatwia start nowych sklepów obecnych i przyszłych klientów, co przekłada się na jej przychody z abonamentów i prowizji.

Zupełnie nowy STANDARD Catalog to elektroniczny katalog produktów, który umożliwia prezentację towarów, budowanie relacji z klientami i wszystkie możliwości sklepów związane z pozycjonowaniem i marketingiem, ale bez możliwości składania zamówienia przez internet. Szablon STANDARD Catalog w nowym wydaniu charakteryzuje się nowoczesnym i minimalistycznym designem. Szablon STANDARD Catalog posiada wiele stref banerowych i opisowych CMS. Duże zdjęcia produktów są prezentowane w odpowiedniej proporcji do treści katalogu. To co wyróżnia internetowy katalog od standardowej papierowej wersji to, m.in. możliwość wprowadzania szybkich korekt i zmian w treści. Z wykorzystaniem narzędzi SEO i innych narzędzi marketingowych można odnaleźć katalog w wynikach wyszukiwania (np. w wyszukiwarce ( Google ), bez bezpośredniego kontaktu z klientem np. na targach branżowych, emailowo lub telefonicznie. Katalog można łatwo i w nieograniczony sposób udostępniać wszystkim zainteresowanym osobom, bez względu na odległość. Dedykowany dla wszystkich osób, przykładających dużą wagę do prezentacji swoich towarów i usług, ale jednocześnie niepotrzebujących standardowego sklepu internetowego. To otwarcie na nowy rodzaj klienta, czyli firm, która potrzebuje prezentacji i promocji oferty, ale sprzedaż opiera np. o model bezpośredni, na przykład na targach lub wystawach.


Kolejną zmianą w templatach sklepów, która idealnie trafia w świąteczny szczyt zakupowy jest możliwość dodania na liście towarów filtra "Wysyłka w 24h". Znacznie ułatwia to kupującym podjęcie decyzji o wyborze towaru, jeżeli mają pewność, że zostanie ona błyskawicznie zrealizowana. To przekłada się na wyższą konwersję sklepów. Opcja jest przydatna w sklepach, które wysyłają zamówienia w ciągu 24h od ich złożenia, ale nie z każdego magazynu realizują zamówienia w takim standardzie lub część towarów ściągają w modelu just-in-time. Wtedy mogą łatwo pozwolić kupującym wybrać to co faktycznie będzie wysłane w 24h. Zwiększenie konwersji, to zwiększenie sprzedaży w sklepach korzystających z IAI-Shop.com (IdoSell Shop). To przekłada się przez prowizje oraz wyższe abonamenty, na wyższe przychody Spółki.


Jedną z wielu zalet korzystania z modelu SaaS jest pewność klientów, że sklep będzie dostosowany w sposób automatyczny i standardowy do zmieniającego się otoczenia prawnego lub integracyjnego. Właściciele tysięcy sklepów nie muszą przy każdej zmianie w otoczeniu sklepu inwestować w realizację zmian w oprogramowaniu lub templateach obciążając tym swoich pracowników lub korzystać z zewnętrznych agencji i być zdanym na ich ceny lub kolejki. W modelu SaaS firma dostarczająca usługę dba, żeby jej klienci bezpiecznie sprzedawali jak najwięcej. Dlatego przy okazji takich zmian robi to nieinwazyjnie, bezpiecznie i efektywnie dla ich biznesu. Podobnie jest w obecnej sytuacji, kiedy serwis Allegro.pl zmienia warunki wystawiania aukcji na zasady ujednoliconego opisu ofert. Oferty sprzedawców, którzy nie dostosują swoich szablonów przed wprowadzeniem zmian, przestaną być widoczne dla kupujących w tym serwisie. Choć zmiana wchodzi w życie od lutego 2018 roku Spółka dbając o biznes klientów już teraz dostosowała wystawianie aukcji z panelu sklepu do nowych zasad ujednoliconego opisu ofert na Allegro. W ten sposób zapewniona jest ciągłość sprzedaży sklepów korzystających z integracji IAI-Shop.com z serwisem Allegro, a większa sprzedaż sklepów wprost przekłada się na wyższe przychody Spółki.



Informacje dotyczące IdoSell Booking (więcej: http://www.idosell.com/pl/booking/blog)

W poprzednim raporcie Spółka komunikowała wprowadzenie do IdoSell Booking (http://www.idosell.com/pl/booking/) nowego mechanizmu zarządzania cenami na kalendarzu rezerwacji oraz wprowadzenie kolejnych kalendarzy, w tym do zarządzania cenami OTA. Do tej pory nie było możliwości modyfikacji ceny tylko w serwisach OTA (tj. eholiday.pl, Booking.com, Expedia itp.), a ulepszony kalendarz zarządzania cenami, pozwala na modyfikację tylko samych cen w serwisach OTA bez zmiany cen w Widgecie. Czyli można stosować inne polityki cenowe dla serwisów które pobierają prowzję oraz dla gości wynajmujących pokój bezpośrednio. To pozwala klientom IdoSell Booking tworzyć bardziej indywidualne strategie cenowe w zależności od opłacalności danego kanały dystrybucji oferty. W efekcie przełoży się to na zwiększenie przychodów ze sprzedaży, a to przez abonamenty i prowizje na przychody IAI.


Ponadto komunikacja klienta IdoSell Booking (http://www.idosell.com/pl/booking/) została rozbudowana o kanał SMS. Wcześniej wiadomości transakcyjne wysyłane były e-mailami. Jeżeli gość hotelowy był w drodze, to mógł wiadomość odczytać z opóźnieniem, SMS jest dużo bardziej dostępny. IdoSell Booking posiada rozbudowane narzędzie, do wysyłki wiadomości transakcyjnych do rezerwujących, wykorzystując do tego kanały e‑mail, a teraz także SMS. Można zarządzać wysyłką i edytować treść takiej wiadomości, którą otrzymuje gość. IAI przygotowało 10 szablonów informacji SMS, w których rekomenduje wysyłanie SMS do rezerwujących.


Dzięki wprowadzeniu integracji z Google Tag Managerem, klient IdoSell Booking (http://www.idosell.com/pl/booking/) ma ułatwioną pracę z licznymi kodami marketingowymi (Google AdWords, Analytics, Facebook, Doubleclick oraz wiele innych), które pozwalają na śledzenie, mierzenie i akcje marketingowe do użytkowników strony. Dzięki niemu praca SEM managera przebiega szybciej i sprawniej, kampanie klientów IdoSell Booking są lepiej dostosowane do rynku, sezonu i klientów, a przez to rośnie ruch na ich stronach. To powoduje więcej zamówień i wyższe prowizje dla IAI.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w listopadzie 2017 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W listopadzie 2017 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 8 listopada 2017 r. – Raport miesięczny za październik 2017 r.

2. 14 listopada 2017 r. - Raport okresowy za III kwartał 2017 roku


W listopadzie 2017 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości żadnego raport przez system ESPI.


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w grudniu 2017 i styczniu 2018 roku, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W grudniu 2017 i styczniu 2018 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 8 stycznia 2018 – raport miesięczny za grudzień 2017 r.

2. styczeń 2018 roku – publikacja harmonogramu raportów w 2018 r.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »