100 mln na rezerwy grupy Alma Market
Rezerwy i odpisy aktualizacyjne zmniejszą wynik grupy Alma Market za '15 o 100 mln zł.
Alma Market dokonała odpisów aktualizacyjnych i rezerw, które zmniejszą wynik netto grupy za 2015 rok o blisko 100 mln zł - podała spółka w komunikacie.
"Dokonane odpisy aktualizacyjne i utworzone rezerwy, po uwzględnieniu podatku odroczonego (...), zmniejszą wynik netto skonsolidowany o kwotę 99.978 tys. zł, co wpłynie na zmniejszenie skonsolidowanych kapitałów własnych o kwotę 99.978 tys. zł" - napisano w raporcie.
Spółka wskazuje na negatywne trendy rynkowe w branży sprzedaży detalicznej, skutkujące spadkiem poziomu przychodów ze sprzedaży oraz zysku netto. Informuje, że miała na to wpływ deflacja, ale też nietrafione lokalizacje części sklepów. Zarząd zdecydował o zamknięciu w minionym roku trzech sklepów, które generowały straty. W lutym 2016 roku zamknięto kolejny obiekt handlowy.
"Należy mieć na uwadze, że zamknięcie sklepu przed upływem okresu, na jaki został on zainwestowany w aktywa, oznacza straty związane z utratą niezamortyzowanej części aktywów oraz ewentualne inne straty związane z realizacją zamknięcia przed okresem na jaki były podpisane umowy najmu" - napisano w raporcie.
Przeprowadzony został test na utratę wartości aktywów na koniec grudnia 2015 r.
"W rezultacie przeprowadzonego testu na utratę wartości, zidentyfikowano utratę wartości aktywów trwałych w łącznej wysokości 36,6 mln zł" - podała spółka.
Przeanalizowano też obowiązujące umowy pod kątem ewentualnych obciążeń.
"W związku z przeprowadzoną analizą, zarząd utworzył rezerwę na umowy rodzące obciążenia w łącznej kwocie 24,3 mln zł" - napisano w komunikacie.
Z kolei przygotowane na zlecenie zarządu Alma Market wyceny wartości spółek zależnych zmniejszą pozycję "inne całkowite dochody" o łączną kwotę 37,4 mln zł.