270,6 mln zł przychodów Grupy TelForceOne w 2015 r.

Grupa TelForceOne, znaczący dystrybutor elektroniki użytkowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, zaprezentowała wyniki finansowe za 2015 r. Pomimo niższego niż przed rokiem poziomu przychodów i zysku netto, zarządowi udało się zrealizować zapowiadany wzrost marż brutto.

Grupa TelForceOne, znaczący dystrybutor elektroniki użytkowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, zaprezentowała wyniki finansowe za 2015 r. Pomimo niższego niż przed rokiem poziomu przychodów i zysku netto, zarządowi udało się zrealizować zapowiadany wzrost marż brutto.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy TelForceOne w analizowanym okresie wyniosły 270,6 mln zł, czyli 6,7 proc. mniej względem 2014 r. Jak wyjaśnia Zarząd, na zmianę wpłynęła realizowana w ubiegłym roku strategia zakładająca przemodelowanie profilu sprzedaży.

- Kluczowy wpływ na poziom przychodów w 2015 r. miała świadomie realizowana polityka wycofywania się z niskomarżowych produktów oraz skupieniu się na obszarach minimalizujących ryzyko słaborotujących zapasów. Grupa realizuje model stabilnego rozwoju organicznego w dobrze rozpoznanym obszarze rynkowym i przede wszystkim nastawiona jest na minimalizację ryzyk finansowych oraz rynkowych, w tym związanych z nietrafionymi przedsięwzięciami i inwestycjami. Zachowawcza strategia związana jest z rosnącą agresywną konkurencją w sektorze elektroniki konsumenckiej. Podjęte działania przełożyły się na nieco niższą sprzedaż, jednak skutkowały wzrostem marży brutto o 3,3 pp. do poziomu 25 proc. za 2015 r. - tłumaczy Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne S.A.

Reklama

Realizacja strategii miała swój wyraz w działaniach spółek wchodzących w skład Grupy. TelForceOne S.A. w minionym roku poszerzyła portfolio akcesoriów do telefonów m. in. o wysokojakościowe produkty marek Beeyo i Madsen House. Wyroby klasy premium pojawiły się także w ofercie myPhone, zajmującej się sprzedażą smartfonów i telefonów GSM o prostej funkcjonalności. Wskutek podjętych działań handlowych, produkty obu Spółek obecne są dziś w największych sieciach handlowych w Polsce. Wśród spółek zależnych, szczególnie dobry rok odnotowała Teletorium, prowadząca sprzedaż akcesoriów do urządzeń mobilnych. W 2015 roku sieć spółki poszerzyła się o 32 punkty franczyzowe, w tym 4 za granicą - 1 w Czechach i 3 na Słowacji. Na koniec grudnia Teletorium obecna była łącznie w 218 lokalizacjach. W planach Zarządu jest dalsza ekspansja spółki, obejmująca rynek krajowy oraz kraje regionu.

Po czterech kwartałach 2015 r. skonsolidowany zysk netto Grupy TelForceOne wyniósł 74 tys. zł, odnotowując spadek względem 6,5 mln zł dodatniego wyniku w 2014 r.

- Skonsolidowany wynik netto za 2015 r. obciążony był jednorazowym odpisem aktualizującym z tytułu utraty wartości nieruchomości, o którym informowaliśmy raportem bieżącym 6/2016. Znaczący wpływ na wynik Grupy miał również przypadający na 2015 r. wysoki poziom kursu dolara, a także wzrost nakładów na budżet reklamowo-promocyjny związany z bardzo intensywną walką rynkową w sektorze GSM i elektroniki konsumenckiej. Ponieśliśmy również koszty związane z poszerzaniem portfolio produktowego, pracami badawczo-rozwojowymi oraz promocją na rynkach zagranicznych, czyli działaniami, mogącymi mieć korzystny wpływ na kondycję grupy w przyszłości - wyjaśnia wiceprezes Wiesław Żywicki.

Wśród planów na nadchodzące okresy, zarząd TelForceOne wymienia rozbudowę oferty, szczególnie w kategorii produktów premium oraz marek własnych, co umożliwić ma dalszy wzrost marżowości sprzedaży. Stopniowo zwiększana będzie także obecność produktów Grupy na rynkach zagranicznych.

O GRUPIE TELFORCEONE

TelForceOne S.A. to jeden ze znaczących producentów i dystrybutorów elektroniki użytkowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W portfolio Grupy Kapitałowej TelForceOne znajdują się urządzenia mobilne - w tym telefony GSM i smartfony własnej marki myPhone - oraz akcesoria do nich, produkty z branży oświetlenia LED, materiały eksploatacyjne do urządzeń drukujących, e-papierosy, a także narzędzia i elektronarzędzia.

Główny kanał dystrybucyjny Grupy stanowią wielkopowierzchniowe sieci handlowe - obecnie TelForceOne współpracuje z ponad trzystoma kontrahentami, w tym z największymi sieciami w Polsce, m.in. Biedronka, Auchan, Tesco, Real, Lidl, Kaufland, Komputronik, Saturn, Empik i Media Markt.

Do Grupy należy także sieć dystrybucyjna Teletorium działająca na zasadzie franczyzy i posiadająca łącznie 218 punktów sprzedaży, w tym 4 na rynku czeskim i słowackim. Obecnie Grupa Kapitałowa oferuje w kraju i za granicą blisko tysiąc produktów.

TelForceOne S.A. od marca 2007 roku notowana jest na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Opr. KM

Sprawdź: PROGRAM PIT 2015

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przychód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »