Abpol Company Polska SA zwiększa rentowność w I kw. 2015 r.

Abpol Company Polska SA, spółka notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2013 r., zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, w 1 kw. 2015 r. wypracowała 82 tys. zł zysku netto, a jej przychody wyniosły 1103 tys. zł. Emitent bardzo aktywnie pracował w tym okresie nad nawiązywaniem współpracy z nowymi sieciami handlowymi.

Abpol Company Polska SA, spółka notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2013 r., zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, w 1 kw. 2015 r. wypracowała 82 tys. zł zysku netto, a jej przychody wyniosły 1103 tys. zł. Emitent bardzo aktywnie pracował w tym okresie nad nawiązywaniem współpracy z nowymi sieciami handlowymi.

W I kw. ub. roku zysk netto spółki sięgnął 49 tys. zł, więc tegoroczny wynik wykazał ponad 60 proc. poprawę. Abpol zanotował wtedy nieco większą sprzedaż, które ukształtowała się na poziomie 1165 tys. zł, ale dzięki wyższym marżom w tym roku spółka zwiększyła zyski. Bardzo istotne jest również to, że emitent osiągnął w minionym kwartale dodatni wynik finansowy na każdym poziomie rachunku zysków i strat.

- Zgodnie z przyjętą w ub. roku przez zarząd strategią spółka skoncentrowała się na produktach generujących wysoką marżę. Wpłynęło to na zmniejszenie naszych obrotów, ale udało się to praktycznie zrównoważyć nowymi kontraktami. Jednocześnie spółka przy porównywalnym obrocie wygenerowała większy zysk - komentuje Olgierd Wejner, dyrektor generalny spółki Abpol Company Polska.

Reklama

Spółka rozszerzyła na początku br. swój asortyment produktowy o tzw. opakowania wielosztukowe zawierające 12 sztuk prezerwatyw marki własnej You&Me, które trafiły do sprzedaży w sieci Intermarche. Abpol wprowadził także do swojej oferty nową linię suplementów diety - dropsy witaminowe Multifan. W lutym br. emitent nawiązał współpracę z siecią Społem Szczecin i rozpoczął sprzedaż w jej punktach handlowych prezerwatyw You&Me oraz plastów opatrunkowych marki własnej QuickPlastR. Te ostatnie produkty zostały również wprowadzone do sprzedaży w urzędach Poczty Polskiej.

W marcu 2015 r. Abpol pozyskał nowego dystrybutora dla swoich prezerwatyw oraz plastrów opatrunkowych - firmę A-T S.A. z Krotoszyna. Dzięki podpisaniu umowy z siecią TobaccoPress, w jej salonikach prasowych znalazły się kolejne produkty spółki m.in. prezerwatywy, kleje cyjanoakrylowe, a także suplementy diety. Emitent pod koniec 1 kw. nawiązał także współpracę handlową z siecią Mila. Podpisane umowy powinny w kolejnych kwartałach wpłynąć na wzrost przychodów i poprawę rentowności spółki.

- Zarząd widzi pierwsze pozytywne efekty podjętych wcześniej decyzji i zakłada, że w kolejnych kwartałach będą one jeszcze bardziej widoczne. Pewną niewiadomą są ewentualne koszty wprowadzenia produktów do kolejnych sieci, bowiem mogą one chwilowo zakłócić nasze wyniki finansowe, ale finalnie jest duża szansa, aby ten rok zamknąć znacznie lepszym wynikiem - dodaje Wejner.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Abpol Company Polska S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »