Agencja S&P przy okazji wycofania ratingu PKO BP obniżyła długoterminową ocenę banku do BBB

Agencja ratingowa Standard&Poor's na wniosek PKO BP wycofała się z wydania ratingów dla polskiego banku. W końcowej ocenie agencja obniżyła rating długoterminowy banku do poziomu BBB z BBB+ wcześniej.

Agencja ratingowa poinformowała bank, że obniżenie ratingu długoterminowego PKO BP nastąpiło na skutek obniżenia w dniu 15 stycznia 2016 r. ratingów dla Polski.

W komunikacie podano, że agencja wycofała ratingi nadane bankowi na wniosek złożony 17 grudnia 2015 r.

"Bank rozwiązał umowę o współpracę z agencją ratingową Standard and Poor's i doprowadził do wycofania ratingów z powodu ograniczenia planów emisji obligacji na rynkach międzynarodowych, w szczególności w Stanach Zjednoczonych. Rozwiązanie umowy było uzasadnione faktem, że bieżąca struktura bilansu banku i związane z nią plany w zakresie pozyskiwania finansowania średnio i długoterminowego przewidują emisje obligacji przede wszystkim na rynku krajowym oraz europejskim (głównie w EURO)" - podał bank.

Reklama

"W związku z tym posiadanie płatnych ocen ratingowych od jednej agencji ratingowej jest wystarczające do realizacji planów finansowych" - dodano.

W komunikacie napisano również, że istotną przesłanką do rozwiązania umowy z agencją ratingową była "konieczność ograniczania kosztów działalności banku, która jest szczególnie istotna w środowisku niskich stóp procentowych oraz zmian w otoczeniu regulacyjnym".

Teraz PKO BP posiada płatną ocenę wiarygodności finansowej od agencji ratingowej Moody's na poziomie A2 (rating długoterminowy depozytów) oraz A3 (rating długoterminowy zobowiązań) z perspektywą stabilną.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | bank | obniżenie | agencja | agencja ratingowa | rating | PKO
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »