Amica pracuje nad aktualizacją strategii do 2023 roku, możliwa zmiana celu

Zarząd Amiki prowadzi prace nad aktualizacją strategii do 2023 r. Cele dotyczące rentowności mogą ulec zmianie, cele przychodowe pozostaną raczej bez zmian - poinformowali przedstawiciele spółki. Grupa rozważa ekspansję poza UE, w tym m.in. na rynek amerykański.

Możliwe też są akwizycje niedużego producenta płyt grzewczych, marek oraz producentów i dystrybutorów AGD w "trudnych krajach".

- Czeka nas korekta strategii HIT 2023. Od kilku miesięcy na nią pracujemy - powiedział prezes Jacek Rutkowski na spotkaniu z analitykami i dziennikarzami.

Dodał, że grupa rozważa rozszerzenie działalności poza Unię Europejską, przygląda się m.in. rynkowi amerykańskiemu.

Strategia grupy Amiki HIT 2023 zakłada osiągnięcie ok. 5 mld zł przychodów i 9 proc. rentowności EBITDA oraz silną pozycję na głównych rynkach europejskich.

Reklama

- Jeśli chodzi o rentowność, to spodziewam się, że może trzeba ją zredefiniować. Jeśli chodzi o przychody, to nie przewiduję zmiany - powiedział wiceprezes Wojciech Kocikowski. - Pozostaje kwestia rozwoju produkcji płyt grzewczych lub dokupienie firmy produkującej płyty. Będziemy się zastanawiać w tym i przyszłym roku - powiedział prezes Rutkowski.

Dodał, że grupa może być zainteresowana akwizycjami firm i marek.

- Wielkich akwizycji w ciągu najbliższego czasu nie będzie. Są mniejsze firmy po kilkadziesiąt, 100 mln euro w bardzo trudnych krajach. Będziemy się przyglądać - powiedział prezes.

Kocikowski powiedział, że prezentacja aktualizacji strategii planowana jest jesienią.

W 2018 roku Amica miała 2,93 mld zł przychodów ze sprzedaży wobec 2,65 mld zł w 2017 roku. EBITDA grupy wzrosła w 2018 roku o 7 proc. do 205,2 mln zł. Marża EBITDA zmniejszyła się do 7 proc. z 7,2 proc.

W styczniowym wywiadzie dla PAP Biznes wiceprezes Kocikowski sygnalizował, że dzięki przełamaniu w połowie 2018 roku negatywnych tendencji rentowności produktów i towarów EBITDA Amiki mogła w całym ubiegłym roku przekroczyć 200 mln zł. Mówił wówczas, że przychody producenta AGD w 2018 roku powinny znaleźć się w przedziale 2,9-3 mld zł.

- Udało nam się podnieść rentowność towarów w 2018 roku. Wydaje się, że ten trend będzie kontynuowany w kolejnych kwartałach - powiedział w poniedziałek Kocikowski.

W 2018 grupa sprzedała 2 mln kuchni, piekarników oraz płyt grzewczych oraz 2,3 mln sztuk towarów, czyli produktów kupowanych u innych producentów w celu ich dalszej sprzedaży.

Wiceprezes poinformował, że w 2019 roku grupa planuje wydać 70 mln zł na inwestycje odtworzeniowe. W 2018 roku CAPEX wyniósł 90 mln zł. Kocikowski zapowiedział, że w 2019 roku zyski ma zacząć przynosić grupie francuska spółka Sideme.

Rutkowski poinformował, że Amica w związku z brexitem ponosiła koszty związane z większymi zapasami, ale nie podał ich wartości. W 2019 roku też będzie ponosić koszty z tym związane.

Amica prowadzi obecnie negocjacje w sprawie przejęcia hiszpańskiej marki Fagor. Pod koniec lutego negocjacje z Fagor S. Coop. zostały przedłużone.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Amica Wronki SA | Amica
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »