Bounty Brands Holdings Limited przejmuje Profi

Bounty Brands, firma działająca w branży FMCG, posiadająca w portfelu wiodące marki sprzedawane w ponad 40 krajach, ogłasza przejęcie Profi, czołowego polskiego producenta pasztetów i zup gotowych do spożycia.

Obok obecności na rynku pasztetów i zup, Profi rozwija się również w szybko rosnących segmentach zdrowej żywności takich jak dania gotowe, świeże zupy czy sałatki lunchowe. Bounty Brands planuje przyspieszyć wzrost Profi w tych kategoriach, przy wsparciu obecnego zarządu i pracowników firmy.

Spółka zatrudnia ponad 300 osób i posiada nowoczesny zakład produkcyjny w Grabowie nad Prosną w województwie wielkopolskim. W 2016 r. przychody Profi wyniosły ponad 115 mln zł.

Przejęcie Profi to kolejny krok w ekspansji Bounty Brands w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i trzecia duża transakcja zrealizowana w Polsce w ostatnich dwóch latach. Do wcześniejszych przejęć Bounty Brands w Polsce zalicza się akwizycja Sonko, lidera na rynku wafli ryżowych i zdrowych przekąsek, oraz Stella Pack, wiodącego polskiego producenta i dystrybutora recyclingowych worków na śmieci i innych artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych.

Reklama

Przejęcie Profi oznacza również dalszy rozwój portfela Bounty Brands w sektorze spożywczym, w którym znajdują się takie kluczowe południowoafrykańskie marki jak Serena (oliwa z oliwek, ocet balsamiczny i inne produkty kuchni śródziemnomorskiej), Libery Select (puszkowane owoce i warzywa), Offenau (ogórki konserwowe i inne piklowane warzywa), czy Sea Queen (puszkowane ryby).

Warunkiem finalizacji transakcji jest zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Stefan Rabe, prezes Bounty Brands, powiedział: - Profi to wiodąca marka produktów spożywczych w Polsce, która w ciągu 24 lat działalności zbudowała czołową pozycję na rynku. Transakcja ta znacząco wzmacnia naszą obecność w sektorze spożywczym na kluczowym rynku środkowoeuropejskim, i tworzy znakomitą platformę do dalszego rozwoju.

Jerzy Koszarny, prezes Wielkopolskiej Wytwórni Żywności Profi powiedział: - W świecie, w którym coraz trudniej znaleźć producentów żywności wysokiej jakości, Profi pozostaje wierne tradycyjnym recepturom i składnikom wysokiej jakości, dzięki czemu zaufaniem darzy ją rosnąca rzesza klientów. Spodziewamy się, że Bounty Brands otworzy dalsze perspektywy rozwoju spółki na nowych rynkach i w nowych kategoriach produktów.

Bounty Brands

Bounty Brands to dynamicznie rozwijająca się międzynarodowa firma działająca w branży FMCG, mająca portfel wiodących marek sprzedawanych w ponad 40 krajach, głównie w regionach Afryki Południowej i Europy Środkowo-Wschodniej. Posiada marki z wielu branż konsumenckich, w szczególności żywności, ubrań, higieny osobistej i produktów dla gospodarstwa domowego.

Coast2Coast

Coast2Coast, posiadająca pakiet kontrolny w Bounty Brands, to prywatna firma inwestycyjna, mająca biura w Warszawie, Londynie, Malcie, Johannesburgu, Kapsztadzie, Sydney i Melbourne. Coast2Coast to inwestor kierujący się kryterium wartości, a inwestycje finansuje własnym kapitałem. Swą wizję realizuje tworząc wartość dla udziałowców poprzez wzrost strategicznych, operacyjnych i finansowych wyników we współpracy z zarządami spółek wchodzących w skład portfela.

Profi

Wielkopolska Wytwórnia Żywności Profi została założona w 1993 r. Obecnie firma jest wiodącym producentem i sprzedawcą żywności w Polsce. Od powstania spółki oferta Profi była stopniowo poszerzana o nowe kategorie produktów, w odpowiedzi na zmieniający się popyt na rynku. Dziś Profi to nie tylko pasztety, ale także kilkanaście innych kategorii: zupy i dania gotowe, zupy błyskawiczne, sałatki lunchowe, kanapki czy humus. Wszystkie produkty bazują na tradycyjnych recepturach i powstają z najwyższej jakości mięs, warzyw i przypraw. Dzięki nowoczesnej technologii utrzymują świeżość i pełen smak oraz wartości odżywcze. Dzięki nowoczesnej technologii produkcji, bezpiecznemu procesowi pakowania i licznym nagrodom Profi stale zyskuje coraz większe uznanie i zaufanie klientów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Profi to laureat 10 nagród konsumenckich, a w 2012 r. firma uzyskała Złoty Certyfikat Dobroczynności za działalność społeczną.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »