BRASTER pozyskał środki na dokończenie komercjalizacji urządzenia

Właściciel rewolucyjnej technologii służącej do wsparcia diagnostyki raka piersi, zakończył ofertę prywatną akcji sprzedając 505 734 walorów. BRASTER pozyskał z prywatnej emisji akcji, kierowanej do inwestorów instytucjonalnych i osób prywatnych, 7,6 mln zł brutto. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na sfinalizowanie prac związanych z komercjalizacją urządzenia BRASTER.

Właściciel rewolucyjnej technologii służącej do wsparcia diagnostyki raka piersi, zakończył ofertę prywatną akcji sprzedając 505 734 walorów. BRASTER pozyskał z prywatnej emisji akcji, kierowanej do inwestorów instytucjonalnych i osób prywatnych, 7,6 mln zł brutto. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na sfinalizowanie prac związanych z komercjalizacją urządzenia BRASTER.

Spółka zaoferowała 505 734 nowych akcji serii H po cenie emisyjnej ustalonej na poziomie 15 zł w ramach oferty prywatnej skierowanej do wybranych inwestorów. W trakcie procesu budowania księgi popytu, liczba akcji objętych deklaracjami była znacznie wyższa (1,7 razy popyt) i wyniosła 861 000, co świadczy o dużym zainteresowaniu i zaufaniu do projektu firmy. Finalnie umowy objęcia akcji serii H zostały zawarte z 8 podmiotami inwestycyjnymi.

- Prace nad komercjalizacją idą zgodnie z planem. Na jesieni nasze urządzenie trafi do sprzedaży w Polsce. Pozyskany kapitał pozwoli nam pokryć przede wszystkim wyższe od oczekiwanych koszty projektowania i industrializacji urządzenia - ostatecznie skorzystaliśmy z usług renomowanej holenderskiej firmy projektowej - oraz związane z decyzją o przyspieszeniu zgłoszenia do FDA niezbędnego do wejścia na rynek amerykański - komentuje Marcin Halicki, prezes zarządu BRASTER SA. - W trakcie oferty spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Zdecydowali się oni na zaangażowanie kapitałowe w spółkę, doceniając istotny rozwój projektu na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy - dodaje.

Reklama

BRASTER będzie pierwszym na świecie urządzeniem wspomagającym diagnostykę wczesnego wykrywania raka piersi, skierowanym bezpośrednio do kobiet. W przypadku skutecznej komercjalizacji na rynku polskim i międzynarodowym oraz wprowadzenia produktu do sprzedaży, biznes BRASTERA zacznie generować znaczące przychody, które będą miały w przyszłości kluczowy wpływ na wyniki finansowe spółki.

W czerwcu 2015 r. BRASTER przeszedł z NewConnect na główny rynek warszawskiej giełdy, pozyskując jednocześnie środki na realizację swojej strategii. Od tamtej pory spółce udało się zrealizować budowę unikalnej, innowacyjnej w światowej skali linii technologicznej, opracować finalną, komercyjną wersję urządzenia oraz przeprowadzić większą część prac nad systemami informatycznymi, w tym zaawansowanym systemem automatycznej interpretacji badań. Wprowadzenie urządzenia do sprzedaży w Polsce jest zaplanowane na październik bieżącego roku.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Braster | urządzenia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »