Cinema City chce otworzyć 5-7 kin z 65 ekranami

Cinema City w drugiej połowie 2010 roku planuje otwarcie od 5 do 7 kin z około 65 ekranami. Będą to m 2 kina w Bułgarii w Ruse oraz Starej Zagorze, 2 kina w Polsce w Wałbrzychu i Bytomiu oraz od 1 do 3 kin w Rumunii - podała spółka w komunikacie prasowym.

 Cinema City w drugiej połowie 2010 roku planuje otwarcie od 5 do 7 kin z około 65 ekranami. Będą to  m 2 kina w Bułgarii w Ruse oraz Starej Zagorze, 2 kina w Polsce w Wałbrzychu i Bytomiu oraz od 1 do 3 kin w Rumunii - podała spółka w komunikacie prasowym.

"Plany Cinema City na drugą połowę 2010 uwzględniają otwarcie od 5 do 7 kin z około 65 ekranami, rozwój działalności reklamy kinowej oraz aktywne poszukiwanie możliwości ekspansji działalności kinowej na dotychczasowych rynkach działalności oraz na nowych rynkach" - napisano w raporcie.

W piątek rano spółka opublikowała wyniki za II kwartał. Były one zgodne z oczekiwaniami rynku. Zysk netto wyniósł 4,8 mln euro i był o 2 proc. niższy od prognoz analityków, zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 6,4 mln euro, o 4,9 proc. powyżej konsensusu rynkowego, a przychody związane z działalnością kin wyniosły 46,3 mln euro i były o 5,9 proc. niższe od średniej prognoz.

Reklama

W pierwszej połowie 2010 roku Cinema City International miała 17,5 mln euro zysku netto (wzrost o 26,6 proc. r/r), 21,7 mln euro zysku operacyjnego (wzrost o 26,2 proc. r/r) i 116,4 mln euro przychodów związanych z działalnością kin (wzrost o 44,8 proc. r/r).

W samym drugim kwartale, przychody związane z działalnością kin wzrosły o 28,6 proc. do 46,3 mln EUR. Łączna EBITDA spółki w 2 kw. 2010 wzrosła o 16,9 proc. do 11,1 mln euro.

W tym okresie przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o 24,6 proc. r/r do 25,9 mln euro, a liczba sprzedanych biletów wzrosła o 6,6 proc. do 5,8 mln euro.

Sprzedaż biletów wzrosła w drugim kwartale 2010 we wszystkich krajach działalności, poza Polską, gdzie sprzedaż spadła o 9,5 proc. r/r z uwagi na żałobę narodową w kwietniu oraz wybory prezydenckie w czerwcu. Średnia cena biletu w tym okresie wzrosła o 16,9 proc. rdr do 4,49 euro.

- To była jedna z tych wyjątkowych sytuacji, gdy w Polsce wprowadza się żałobę narodową z powodu wielkich tragedii i wówczas kina są zamykane na kilka dni. Poprzednio taka sytuacja miała miejsce po śmierci papieża Jana Pawła II - powiedziała Joanna Kotłowska dyrektor ds. relacji inwestorskich, komentując spadek sprzedaży biletów w Polsce.

Pomimo obniżenia sprzedaży w drugim kwartale, w całym pierwszym półroczu sprzedaż biletów w Polsce wzrosła o 2,3 proc. do 7,6 mln sztuk.

We wszystkich krajach działalności CCI sprzedało w pierwszym półroczu 2010 15,1 mln biletów, co stanowi wzrost o 23,5 proc. w porównaniu z pierwszą połową zeszłego roku. Sprzedaż biletów w porównywalnej liczbie kin wzrosła o 9,9 proc. do 13,5 mln biletów. Średnia cena biletu wzrosła do 4,77 euro (wzrost o 23,7 proc. r/r). We wszystkich krajach działalności spółki, dzięki rosnącej popularności filmów 3D, wzrosła średnia cena biletu wyrażona w walutach lokalnych.

"Cinema City kontynuuje wzrost. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku sprzedaliśmy ponad 15 mln biletów. Nowe ekrany otwarte w drugiej połowie 2009 r. oraz w 2010 r. przynoszą bardzo dobre wyniki i w połączeniu z atrakcyjnymi filmami pozawalają Cinema City osiągnąć kolejny raz rekordowe wyniki finansowe. Cinema City korzysta również z rewolucji 3D. Posiadając prawie 200 cyfrowych projektorów, obserwujemy rosnącą sprzedaż biletów na filmy w technologii 3D" - poinformował cytowany w komunikacie Moshe J. Greidinger, prezes Cinema City.

"Wierzę, że druga połowa roku będzie kontynuować pozytywne trendy, jeśli chodzi o chodzenie do kina we wszystkich krajach naszej działalności. Lista filmów wygląda bardzo obiecująco i zawiera wiele kontynuacji filmowych serii, których poprzednie odcinki notowały wysoką sprzedaż biletów, a także wiele produkcji 3D, jak Harry Potter, Narnia, Tangled, Throne Legacy i Megamind. Planujemy także kolejne otwarcia i ekspansję dystrybucji filmowej i reklamy kinowej. Kontynuujemy także analizę możliwości ekspansji na obecnych rynkach naszej działalności, jak i w innych krajach" - dodał.

Nisan Cohen, zastępca dyr. finansowego CCI powiedział, że lipiec i sierpień przynoszą kontynuację tendencji z pierwszego półrocza.

- Trzeci kwartał rozpoczął się bardzo dobrze, poczynając od Shrek Forever, który był najpopularniejszym filmem w lipcu. Sierpień jak na razie kontynuuje pozytywny trend. Obecnie mamy bardzo dobre tytuły w naszym repertuarze: Incepcja, Step Up 3, Uczeń Czarnoksiężnika i wiele innych, które niedługo trafią na nasze ekrany. Jednak jest zbyt wcześnie by oceniać nasze wyniki w trzecim kwartale - powiedział Cohen.

W kwietniu firma zamknęła transakcję sprzedaży działalności deweloperskiej w Bułgarii do jej spółki dominującej Israel Theatres Ltd.

- Ta jednorazowa transakcja przyniosła wysoki, dodatkowy przychód oraz gotówkę, co pozwoliło nam znacznie zredukować zadłużenie. Z radością mogę także powiedzieć, że nasza dystrybucja filmów rozwija się z sukcesami w Bułgarii i Rumunii. W tych dwóch krajach planujemy dalszą ekspansję profesjonalnej dystrybucji filmów oraz rozwijanie kultury "chodzenia do kina" - oświadczył Greidinger.

Na koniec czerwca 2010 roku Cinema City posiadała 69 multipleksów z 677 ekranami. Inwestycje w sieć kin wyniosły 14 mln euro.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: city | ekrany | Cinema City
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »