Citi Handlowy - przychody na najwyższym poziomie od trzech lat

W drugim kwartale br. Citi Handlowy zanotował najwyższe przychody od trzech lat. Całkowite przychody wyniosły 579 mln zł i wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 3 proc., a w stosunku do poprzedniego kwartału o 8 proc. Zysk netto w drugim kwartale wyniósł 133 mln zł i był pod wpływem wyższych kosztów ryzyka. Akcja kredytowa dla klientów instytucjonalnych wzrosła o 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Walory banku tanieją dzisiaj o ok. 3 proc.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników biznesowych w drugim kwartale. Jest on przychodowo najlepszy od 12 kwartałów. Bardzo silnie wzrosły wolumeny w biznesie przedsiębiorstw - powiedział Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy.

W drugim kwartale tego roku bank podpisał znaczące umowy kredytowe na łączną kwotę ponad 1 miliarda złotych i był uczestnikiem jednej z największych transakcji ostatnich lat w Europie Środkowo-Wschodniej, zorganizowanej dla firmy z sektora e-commerce w Polsce.

Wynik prowizyjny w drugim kwartale wzrósł o 10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i o 15 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału. Wynik odsetkowy wzrósł o 7 proc. rok do roku i o 4 proc. w odniesieniu do pierwszego kwartału br. Koszty pozostawały pod kontrolą - wskaźnik kosztów do dochodów wyniósł 48 proc.

Reklama

Obroty walutowe wzrosły o 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego a wolumen przelewów zagranicznych o 13 proc.

Zysk netto na poziomie 133 milionów złotych obciążony był jednorazowymi odpisami na ekspozycje kredytowe. Mimo tego, koszty ryzyka w Citi Handlowy pozostają poniżej średniej rynkowej.

- Poza tym jednorazowym wydarzeniem, nie widzimy niepokojącego trendu - mówi prezes Sławomir S. Sikora.

W okresie kwiecień-czerwiec bank odnotował dynamikę przychodów z bankowości detalicznej na poziomie 9 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2018 r.

- Bankowość detaliczna w drugim kwartale - jeśli chodzi o podstawy - zachowała się dobrze i odnotowała wysokie jednocyfrowe wzrosty, szczególnie w segmencie Citigold i Citigold Private Client. Widzimy wyraźnie wzrost liczby klientów i wzrost wolumenów depozytowo-inwestycyjnych - powiedział prezes.

Wzrost transakcyjności na kartach kredytowych o 4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym to efekt wdrażania kontekstowych ofert dla klientów i oparcia procesu sprzedaży o kanały cyfrowe. W sierpniu, jako pierwszy w Polsce, Citi Handlowy wdrożył biometrię w procesie aplikowania o kredyt niezabezpieczony.

- Aplikowanie i uzyskanie decyzji kredytowej, które dotychczas trwało kilka dni, w tej chwili w optymalnym układzie, zajmuje do 30 min - podkreśla Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy. - Rozwiązanie biometryczne przyspieszy i umożliwi klientom uzyskanie decyzji kredytowej bez wychodzenia z domu, z wykorzystaniem popularnego 'selfie' do identyfikacji tożsamości i z pełni automatyczną weryfikacją kredytową. To 'mała rewolucja' z punktu widzenia klienta - dodaje.

W drugim kwartale, Citi Handlowy wypłacił dywidendę za 2018 rok na poziomie 75 proc.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »