Citi Handlowy - przychody na najwyższym poziomie od trzech lat
W drugim kwartale br. Citi Handlowy zanotował najwyższe przychody od trzech lat. Całkowite przychody wyniosły 579 mln zł i wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 3 proc., a w stosunku do poprzedniego kwartału o 8 proc. Zysk netto w drugim kwartale wyniósł 133 mln zł i był pod wpływem wyższych kosztów ryzyka. Akcja kredytowa dla klientów instytucjonalnych wzrosła o 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Walory banku tanieją dzisiaj o ok. 3 proc.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników biznesowych w drugim kwartale. Jest on przychodowo najlepszy od 12 kwartałów. Bardzo silnie wzrosły wolumeny w biznesie przedsiębiorstw - powiedział Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy.
W drugim kwartale tego roku bank podpisał znaczące umowy kredytowe na łączną kwotę ponad 1 miliarda złotych i był uczestnikiem jednej z największych transakcji ostatnich lat w Europie Środkowo-Wschodniej, zorganizowanej dla firmy z sektora e-commerce w Polsce.
Wynik prowizyjny w drugim kwartale wzrósł o 10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i o 15 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału. Wynik odsetkowy wzrósł o 7 proc. rok do roku i o 4 proc. w odniesieniu do pierwszego kwartału br. Koszty pozostawały pod kontrolą - wskaźnik kosztów do dochodów wyniósł 48 proc.
Obroty walutowe wzrosły o 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego a wolumen przelewów zagranicznych o 13 proc.
Zysk netto na poziomie 133 milionów złotych obciążony był jednorazowymi odpisami na ekspozycje kredytowe. Mimo tego, koszty ryzyka w Citi Handlowy pozostają poniżej średniej rynkowej.
- Poza tym jednorazowym wydarzeniem, nie widzimy niepokojącego trendu - mówi prezes Sławomir S. Sikora.
W okresie kwiecień-czerwiec bank odnotował dynamikę przychodów z bankowości detalicznej na poziomie 9 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2018 r.
- Bankowość detaliczna w drugim kwartale - jeśli chodzi o podstawy - zachowała się dobrze i odnotowała wysokie jednocyfrowe wzrosty, szczególnie w segmencie Citigold i Citigold Private Client. Widzimy wyraźnie wzrost liczby klientów i wzrost wolumenów depozytowo-inwestycyjnych - powiedział prezes.
Wzrost transakcyjności na kartach kredytowych o 4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym to efekt wdrażania kontekstowych ofert dla klientów i oparcia procesu sprzedaży o kanały cyfrowe. W sierpniu, jako pierwszy w Polsce, Citi Handlowy wdrożył biometrię w procesie aplikowania o kredyt niezabezpieczony.
- Aplikowanie i uzyskanie decyzji kredytowej, które dotychczas trwało kilka dni, w tej chwili w optymalnym układzie, zajmuje do 30 min - podkreśla Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy. - Rozwiązanie biometryczne przyspieszy i umożliwi klientom uzyskanie decyzji kredytowej bez wychodzenia z domu, z wykorzystaniem popularnego 'selfie' do identyfikacji tożsamości i z pełni automatyczną weryfikacją kredytową. To 'mała rewolucja' z punktu widzenia klienta - dodaje.
W drugim kwartale, Citi Handlowy wypłacił dywidendę za 2018 rok na poziomie 75 proc.
Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze