Columbus Energy SA notuje ponad 1 mln zł zysku netto w I kw. 2017 r.

Columbus Energy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, wypracowała w I kw. 2017 r. ponad 1 mln zł zysku netto, a jej przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 6,37 mln zł. Spółka rozwija sprzedaż instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego i dynamicznie rozbudowuje portfel klientów.

Columbus Energy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, wypracowała w I kw. 2017 r. ponad 1 mln zł zysku netto, a jej przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 6,37 mln zł. Spółka rozwija sprzedaż instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego i dynamicznie rozbudowuje portfel klientów.

Osiągnięte przez emitenta wyniki finansowe wykazują wyraźną poprawę, bowiem w I kw. 2016 r. wartość jego przychodów netto ze sprzedaży wynosiła 374 tys. zł, a strata netto sięgnęła 66 tys. zł. Taka progresja wynikowa jest rezultatem rozwijania innowacyjnego produktu Columbus Energy SA - "Abonamentu na Słońce", który pozwala spółce budować przewagę konkurencyjną i umacniać pozycję lidera na rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych w Polsce.

W I kw. br., czyli zimowym okresie sprzedażowym, emitent zamontował ponad 270 instalacji fotowoltaicznych, co jest zgodne z przyjętym planem sprzedażowym, a zakontraktował 500 nowych umów. Columbus Energy SA prowadzi obecnie działania rozwojowe w obszarze działu handlowego oraz kontynuuje negocjacje ze swoimi kontrahentami w zakresie realizacji finansowania planowanych projektów, co powinno pozwolić na utrzymanie wysokiego tempa rozwoju spółki.

Reklama

- Na świecie są tylko dwie wygrywające technologie w branży energetycznej. To fotowoltaika i magazyny energii. Columbus Energy idealnie wpisuje się w tą logikę i kontynuuje swój rozwój właśnie na tym rynku. Stajemy się powoli dojrzałą organizacją, co będziemy sukcesywnie pokazywać w kolejnych raportach. Rynek fotowoltaiki w Polsce rośnie szybciej niż firmy, które na nim powstają. Zauważyliśmy ostatnio, że nawet tacy giganci jak Innogy czy IKEA zaczynają podążać naszymi śladami, co pokazuje, że wybraliśmy odpowiednią branżę i dobrą drogę rozwoju. Innowacja produktowa zawarta w abonamentowej formule finansowania instalacji fotowoltaicznych dla właścicieli domów staje się coraz bardziej popularna i zrozumiała dla klientów. Jeśli instalacja ma się sama spłacić z oszczędności, to kto by nie chciał jej mieć? - wyjaśnia Dawid Zieliński, prezes zarządu spółki Columbus Energy SA.

W I kw. 2017 r. spółka przeprowadziła z sukcesem dwie emisje obligacji, z których pozyskała środki finansowe w łącznej wysokości 5,45 mln zł. Zostaną one przeznaczone na montaż instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego. W marcu tego roku Columbus Energy SA podpisała również umowę współpracy z Nest Bank SA, dzięki czemu zapewnione zostało finansowanie dla jej klientów. Nest Bank SA zobowiązał się do przekazywania na rachunek spółki środków finansowych wynikających z umów zawartych z jej klientami. Zawarta umowa umożliwi emitentowi realizowanie jeszcze większej liczby instalacji.

Głównym celem Columbus Energy SA na 2017 r. jest zamontowanie min. 2500 instalacji fotowoltaicznych oraz zakontraktowanie 4000 klientów na zakup instalacji, z czego 80 proc. w przypadku obu celów sprzedażowych ma stanowić program abonamentowy. Spółka chce również rozpocząć realizację zakontraktowanych zleceń w sektorze sakralnym i jednostek samorządu terytorialnego oraz wdrożyć do sprzedaży nowy produkt - "termomodernizacja domów" w abonamencie.

- Emisje obligacji niewątpliwie poprawiły nasz cash flow i dały nam swobodę w rozbudowie sieci sprzedaży. Dzisiaj kontraktujemy już ponad 200 klientów miesięcznie, a ten trend powinien się jeszcze mocno poprawić. Liczymy na to, że III kw.2017 r. będzie przełomowy i uda nam się w tym roku przeprowadzić realizację jeszcze 2500 instalacji. W dalszym ciągu pracujemy nad uruchomieniem programu termomodernizacji domów jednorodzinnych, co szerzej postaramy się opisać i przedstawić w raporcie za II kw. 2017 r. Fakt jest natomiast jeden - rozwijamy się w bardzo wysokim tempie, rynek odpowiada fantastycznie, a grono naszych klientów szybko się powiększa. To oznacza, że przyszłość naszej firmy będzie bardzo ciekawa i pozytywna." - podsumowuje prezes Zieliński.

W 2016 r. spółka zanotowała zysk netto na poziomie jednostkowym w kwocie ponad 160 tys. zł, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 8419 tys. zł.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »